A beruházók minden kívánságot megpróbálnak figyelembe venni, ez azonban egyre fejfájósabb feladat. Egy-egy helyiséget légkondicionálóval és egyéb elektronikai felszereléssel látnak el, attól függően, hogy mekkora a kereslet a bérlemények iránt. A bérlők között különbséget tesznek a szerint, hogy nagy világmárkát képviselnek vagy helyi vállalkozások.
A bérlők között egyre divatosabbá válik üzlethelyiségeik állandó átrendezése, átalakítása, amelyhez az üzemeltetők ambivalens módon viszonyulnak. Az átalakítással járó kellemetlenségnek (zaj, por, forgalomkiesés) nem örülnek, ugyanakkor belátják, szükség van a folytonos megújulásra, így végül is marketingeszközökkel ösztönzik az erre irányuló törekvéseket.
A szerződéses feltételek kialakításakor figyelembe kell venni a piaci szokásokat és a várható trendeket. Hazánkban a bérleti idő átlagosan 3-7 év, három évnél rövidebb időre szinte biztosan nem kötnek szerződést az ingatlantulajdonosok, és csak ötéves futamidő esetén számíthatnak a bérlők kedvezőbb kondíciókra. A bevásárlóközpontoknál más a helyzet, a kisebb cégek rövidebb időszakokat kedvelnek.
A bérlőknek érdemes hosszú távú (akár 10 éves) kötelezettséget vállalniuk. A hosszú távú elkötelezettség fejében érdemes többletszolgáltatásokat is kérni a bérbeadótól: például különböző, a szokásos karbantartáson túli felújítási munkálatok elvégzését. Az inflációs hatás kiszűrését szolgáló indexálásra vonatkozó szabályokban is meg kell állapodni. A bérleti díj felülvizsgálati időszakának kikötése, azaz a felülvizsgálatkor adott piaci körülmények szerint a bérleti díj újratárgyalása egyelőre nem vált gyakorlattá, írja a Világgazdaság.