2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az autópiac nagyon érzékeny indikátora a gazdaságnak. Sokkal nagyobb kilengéseket mutat, mint számos más ágazat, mivel az autó nem alapvető szükséglet, el lehet lenni nélküle - ellentétben például az élelmiszerrel, ruhával, vagy fűtéssel.

Ezért is érdekes az alábbi cikk:

//www.mfor.hu/cikkek/Omlenek_az_orszagba_a_hasznalt_nemet_autok.html

Mint tudjuk, a hazai autópiac évek óta lejtmenetbe került, aki tudja elhalasztja vásárlását (vagy azért mert nincs pénze, vagy mert fél a jövőtől, vagy nem kap hitelt). Természetesen az autók nem alapszükségleti jellegéből az is következik, hogy mihelyst némi élénkülés van a gazdaságban, kicsit több az elkölthető jövedelem a lakosság egyes szegmenseinél és/vagy több a hitellehetőség gyorsan tudnak emelkedni az értékesítések. Nagyjából ezt mutatják a fönti cikkben lévő számok (ábra) is: miközben 2012 első negyedévében még csak 11625 használt autót hoztak be, addig a legutolsó negyedévben már 19583-at, ráadásul már az idei második negyedévben is látszottak az élénkülés jelei. Egyre többen akarnak és tudnak venni autót - s mivel újra nincs pénzük, ezért "beérik" használttal.

Az élénkülés azonban nem csak a használt autók piacán látszik, hanem az újakén is:

//www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_ode001a.html

//www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode005.html

//www.mfor.hu/cikkek/A_Matolcsy_fele_kover_gaz_utan_csucsugras_az_autopiacon.html

az adott év első felében forgalomba helyezett új autók száma stabilan nő a 2010-es mélypont óta (és ezt a 2012-es recesszió sem vetette vissza!):

2009: 47 ezer
2010: 30 ezer
2011: 45 ezer
2012: 52 ezer
2013: 57 ezer

Habár ezek a számok nyilván sehol nincsenek a 2007-8-as időszakhoz képest, amikor az első félévben 90-100 ezer új autót adtak el, de a használtimport növekedésével együtt azt jelzik, hogy bár lassan, de a belső kereslet kezd helyreállni, vannak olyan rétegek a gazdaságban, akiknek van annyi elkölthető jövedelme, hogy autót vásároljon. Természetesen az elmúlt évek recessziója, és életszínvonal-csökkenése miatt sokaknak nem "jut" új autó csak használt, ám a növekvő értékesítési számok mégis azt jelzik, hogy valami éledezik a magyar gazdaságban (is).

Ebben semmi újdonság nincs, de megerősíteni látszanak az alapkoncepciót: tart a lassú kilábalás, a gazdasági normalizáció.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!