3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szerző rámutat az új ISO 9001-es bevezetésétől várható néhány kedvező változásra. Megfogalmazza a rendszerbevezetés minőségi mutatóját, utal a sikeres bevezetés buktatóira és az auditorok segítő szerepére.

Egyik legjellemzőbb példa erre a vevői elégedettség középpontba helyezése és mérése. Nagy előny lesz a cég számára, ha nem hagyja ki azoknak a tapasztalatoknak a megszerzését, amelyeknek egyik forrása a vevői reklamáció. Nagyobb súlyt helyezve a jogos reklamációk alapján felvetődött nemmegfelelőségekre, már most sok hasznos információt lehet szerezni arra vonatkozóan, hogy milyennek látják az ügyfelek a céget.
Másik ilyen példa a külső dokumentumok jegyzéke. Az új szabvány elvárja a tevékenységek végzéséhez szükséges jogszabályi követelmények karbantartását.

Kisebb erőfeszítéssel oldja meg ezt a cég, ahol most is megvan az a lista, amely felsorolja a vállalati tevékenységeket szabályozó legfontosabb törvényeket, rendeleteket, a szakmai szabványokat – és azt használják is azt.

Gyakran meglepetéssel, sőt néha értetlenül fogadják, ha az auditor a minőségügyi rendszer valamely pontján a túldokumentáltságot kifogásolja. Az ISO 9000-es rendszer a tevékenységek dokumentálását követeli meg a követhetőség az információáramlás érdekében. Mivel minden tevékenységnek van költsége, így a felesleges tevékenység veszteséget termel. Az érvényben lévő szabvány, irányelvek szintjén ugyan, de nem érzéketlen a költségekre.

Az ilyen és az ehhez hasonló hozzáállást és a dinamikust fejlődés sugallja már szerkezetében is az új szabvány:

  • a vezetőség elkötelezetten higgyen a pontosan definiált, kihirdetett stratégiában,

  • a vezetőség teremtse elő a tevékenységhez szükséges erőforrásokat,

  • a tevékenységek legyenek folyamatközpontúak és

  • a tevékenységek során mérni kell a folyamat jellemző paramétereit
  • azért, hogy az eredmények dinamikus továbbfejlesztés céljából visszacsatolhatók legyenek.


Helyesen cselekszik az auditor, ha bármilyen szintű audit esetén „az ügyfél szemével” a vizsgált folyamatra összpontosít, és meglát minden olyan hibát, amely a szervezeti egységek határain keletkeznek.

A felkészítő, tanúsított és tanúsító szervezetek közös összefogásával olyan dinamikus minőségirányítás fejlődés valósul meg, melyhez minőségi mutató társítható. E mutató nevezője a tanúsított szervezetek száma, számlálója a második periodikus audit idején hatékonyan működő minőségirányítási rendszerek száma, és e mutató célértéke számunkra csak 100% lehet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!