2p

Úgy tűnik, a légitársaságok sorra hoznak ki pesszimista előrejelzéseiket. A korábban sem túl rózsás helyzetben lévő Air France most jelentette be kapacitásainak csökkentését. A legnagyobb európai repülőgyár az Airbus ugyanakkor még nem érzékeli a válságot.

Más légitársaságokhoz hasonlóan az Air France is életbe léptette a háborús helyzetre kidolgozott krízis tervét, amelyet hetente a világpolitikai helyzet alakulásától függően alakít majd. A március eleje óta érzékelhető visszaesést mind a forgalom, mind a bevétel terén az iraki háború kitörése felgyorsította.

A francia légitársaság folyamatosan figyeli a válság alakulását, hogy kínálatát a piaci kereslethez alakíthassa. Áprilisra kapacitásának 7 százalékos csökkentése mellett döntött, ugyanakkor a nyári programját fenntartja. A társaság egyidejűleg a 2003-2004-es pénzügyi év beruházásainak korlátozása mellett döntött, így elhalasztotta a 2003 -ra tervezett 7 középtávú gép átvételét. A földi beruházások csökkentése révén a nettó beruházások kevesebb mint egy milliárd eurót tesznek majd ki 2003-04-ben.

A működési költségek drasztikus csökkentése érdekében a 2001. szeptembere után bevezetett szigorító intézkedéseket továbbra is betartja a légitársaság. A munkaerőfelvétel befagyasztása, valamint a folyó kiadások csökkentése hozzáadódik a megtakarításokhoz. A közel-keleti válság miatt romló gazdasági helyzetben az Air France nem látja biztosítottnak a tavalyi évhez képest magasabb üzleti eredmény elérését.

Az Airbus a légi közlekedési ipar világméretű nehézségei és az Air France takarékossági intézkedései ellenére tartja magát eredeti céljához, és az idén 300 repülőgép leszállítását tervezi. A nyugat-európai repülőgépgyártó konzorcium szóvivője azonban hangsúlyozta, hogy a jövő évi kilátások bizonytalanok.

Ugyanakkor Michelle Alliot-Marie francia védelmi miniszter csütörtökön bejelentette, hogy további országok csatlakozása várható az Airbus A400M katonai szállítógép-programjához, de nem volt hajlandó megnevezni a szóban forgó országokat.

A közös európai katonai szállítógép kifejlesztésére irányuló programot súlyos megrázkódtatás érte azáltal, hogy a közelmúltban Németország 73-ról 40-re csökkentette gépigényét, Portugália pedig kivonult a projektből. Az eredeti tervek szerint nyolc országnak 19 milliárd euró értékben összesen 196 A400M típusú gépet szállított volna az Airbus.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!