Más légitársaságokhoz hasonlóan az Air France is életbe léptette a háborús helyzetre kidolgozott krízis tervét, amelyet hetente a világpolitikai helyzet alakulásától függően alakít majd. A március eleje óta érzékelhető visszaesést mind a forgalom, mind a bevétel terén az iraki háború kitörése felgyorsította.
A francia légitársaság folyamatosan figyeli a válság alakulását, hogy kínálatát a piaci kereslethez alakíthassa. Áprilisra kapacitásának 7 százalékos csökkentése mellett döntött, ugyanakkor a nyári programját fenntartja. A társaság egyidejűleg a 2003-2004-es pénzügyi év beruházásainak korlátozása mellett döntött, így elhalasztotta a 2003 -ra tervezett 7 középtávú gép átvételét. A földi beruházások csökkentése révén a nettó beruházások kevesebb mint egy milliárd eurót tesznek majd ki 2003-04-ben.
A működési költségek drasztikus csökkentése érdekében a 2001. szeptembere után bevezetett szigorító intézkedéseket továbbra is betartja a légitársaság. A munkaerőfelvétel befagyasztása, valamint a folyó kiadások csökkentése hozzáadódik a megtakarításokhoz. A közel-keleti válság miatt romló gazdasági helyzetben az Air France nem látja biztosítottnak a tavalyi évhez képest magasabb üzleti eredmény elérését.
Az Airbus a légi közlekedési ipar világméretű nehézségei és az Air France takarékossági intézkedései ellenére tartja magát eredeti céljához, és az idén 300 repülőgép leszállítását tervezi. A nyugat-európai repülőgépgyártó konzorcium szóvivője azonban hangsúlyozta, hogy a jövő évi kilátások bizonytalanok.
Ugyanakkor Michelle Alliot-Marie francia védelmi miniszter csütörtökön bejelentette, hogy további országok csatlakozása várható az Airbus A400M katonai szállítógép-programjához, de nem volt hajlandó megnevezni a szóban forgó országokat.
A közös európai katonai szállítógép kifejlesztésére irányuló programot súlyos megrázkódtatás érte azáltal, hogy a közelmúltban Németország 73-ról 40-re csökkentette gépigényét, Portugália pedig kivonult a projektből. Az eredeti tervek szerint nyolc országnak 19 milliárd euró értékben összesen 196 A400M típusú gépet szállított volna az Airbus.
Légügy: repülőgépgyár még optimista, a légitársaságok már nem
Úgy tűnik, a légitársaságok sorra hoznak ki pesszimista előrejelzéseiket. A korábban sem túl rózsás helyzetben lévő Air France most jelentette be kapacitásainak csökkentését. A legnagyobb európai repülőgyár az Airbus ugyanakkor még nem érzékeli a válságot.