Mindkét állásfoglalás a Financial Times Deutschland című napilap pénteki számában jelent meg annak nyomán, hogy előző nap Angela Merkel kancellár levélben szólította fel az Európai Uniót a Balti-tengeri vezeték támogatására.
A német üzleti, illetve politikai napilapnak ennek kapcsán Mikolaj Dowgielewicz lengyel Európa-ügyi miniszter fejtette ki, hogy országa a leghatározottabban elutasítja német-orosz vezeték tervét. "A legutóbbi gázválság csak megerősített bennünket a Balti-tengeri vezeték elutasításában" - hangoztatta a miniszter, hozzátéve: "A tervezett vezeték egyáltalán nem javítja Európa gázellátását, csupán még függőbbé tesz az orosz földgáztól".
Lengyelország a balti államokkal együtt kezdettől fogva elutasította a Németországot és Oroszországot a Balti-tenger alatt összekötő vezeték tervét, korábban mindenekelőtt azt sérelmezve, hogy az megkerüli őket. Az elutasításban ugyanakkor szerepet játszott az Oroszországgal szembeni bizalmatlanság is.
Ugyancsak a Financial Times Deutschlandnak nyilatkozott az Európai Bizottság egyik szóvivője, aki kifejtette, hogy az EU a szállítási források, illetve útvonalak diverzifikálása tekintetében elsősorban a Nabuccót támogatja. "A Nabucco az első számú projekt diverzifikálási politikánkban" - állította a szóvivő, hozzátéve, hogy a Balti-tengeri vezeték csak ez után jöhet szóba.
Merkel levele nyomán megerősítette a vezetékkel szembeni, elsősorban környezetvédelmi fenntartásait Svédország is. A stockholmi környezetvédelmi miniszter szintén a német újságnak nyilatkozva azt hangoztatta, hogy országa mindenekelőtt környezeti szempontok alapján kívánja górcső alá venni a svéd gazdasági övezetet is érintő tervet, s ezzel kapcsolatban szigorúan a nemzeti, illetve nemzetközi jog normáiból indul ki.