2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A cikk a szerző, valamint a cranfieldi, a durhami, a salfordi és az ulsteri egyetem és a Dearne Valley College együttmuködő partnereiből álló konzorcium munkáján alapszik. A konzorcium – melyet a jó irányítási gyakorlat kezdeményezés fejlesztése keretében a Felsooktatási Alapítványi Tanács /HEFCE/ hozott létre – azt értékelte, hogy milyen haszonnal jár az EFQM Kiválóság Modell alkalmazása a felsofokú oktatásban.

Olyan keretet képes nyújtani, amelyen belül a belső és külső auditoknak együtt szerepük van értékelő tevékenység átfogó javításában. Folyamatosan, rugalmasan, kellő időben és ütemben alkalmazható az egyedi körülményekre, és használható folyamatos előkészítő módszerként bármilyen külső vagy belső érvényesítési /validálási/ feladathoz. Alkalmazható egyetemszerte, és intézeti/kari valamint tanszéki szinten is, és akkor a legsikeresebb, ha összehangolható az intézmény üzleti tervezési ciklusával.

Az EFQM Kiválóság Modellt széles körben alkalmazzák, mind a magán, mind a közszolgálati ágazatokban. Alapul szolgál az objektív benchmarkinghoz és jó gyakorlat elsajátításához, a kiválóság közös nyelvét használva.

Lényegében útvonaltérkép a kiválóság irányában való fejlődéshez, amely az intézményeket végigviszi egy olyan úton, amelybe a többi „minőség” jellegű kezdeményezés bekapcsolódhat. Igazi lehetősége van, hogy a minőség „szuperútvonalává” váljék.


Fordította: Ferber István és dr. Róth András

Irodalmi hivatkozások

1. JURAN, J.M. (1989) Juran on Leadership for Quality, an Executive Handbook (The Free Press, New York)
2. CROSBY, Phillip B. (1979) Quality is Free (McGraw-Hill, New York)
3. SHERKENBACH, WILLIAM W. Deming’s Road to Continual Improvement
4. OAKLAND, JOHN S.(1993) Total Quality Management, the Route to Improving Performance 2nd Edition (Butterworth-Heinemann Ltd, Oxford)
5. KRISTENSEN, K. DAHLGAARD, J.J., KANJI, G,K. A comparison of TQM performance in the Nordic and Asian countries. Proceedings of the First World Congress for Total Quality Management (Chapman and Hall)
6. EUROPEAN FOUNDATION FOR QUALITY MANAGEMENT European Excellence Model for the Public and Voluntary Sectors (EFQM, Brussels)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!