4p


Új járatok is indulnak, de a kormány adóit továbbra is élesen bírálta.

Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve – körülbelül ebben a hangulatban zajlott le kedden a Ryanair budapesti tájékoztatója, amelyre személyesen iderepült - és csak pár percet késett - Michael O’Leary, a légitársaság tulajdonosa is, hangsúlyt adva mondandójának. 

Belfastba is repülhetünk nem sokára Ryanair-géppel. Fotó: mfor/Mester Nándor
Belfastba is repülhetünk nem sokára Ryanair-géppel. Fotó: mfor/Mester Nándor

Róla köztudott, hogy nem szokta visszafogni magát, ami a gúnyolódást vagy a kritikát illeti, és nem fél az olyan szavak kimondásától sem, minthogy őrült vagy hülye. De a jó híreket is harsány szemtelenséggel tálalja: most egy nagy táblán prezentálta, hogy 56 célpontra utaztatnak hazánkból. 

O’Leary attól sem riad vissza, hogy a magyar minisztereknek üzengessen, régebben például Nagy Márton gazdaságfejlesztésért felelős miniszternek a Közgazdaságtan tökfejeknek című könyvet ajánlotta. Gulyás Gergely kancelláriaminiszterrel is jó ideje zajlik köztük egyfajta üzengetés. A fapados légi cég tulajdonosa legutóbb ingyenjegyeket ígért, hogy a magyar miniszter tanulmányozhassa a dublini kocsmakultúrát, erre emlékeztetve most azt ígérte, maga fedezi az oda-vissza utat.

Idén új járatként lép be Belfast. Ahogy az egyik újságíró viccesen megkérdezte: miért pont a napfényes Belfast? Nos, ilyet egy írtől kérdezni eleve merészség, egyébként pedig nem rossz az ötlet, hiszen fellendülhet ezáltal a két ország idegenforgalma. Március 27-én indítják el járataikat Észak-Írország fővárosa és Budapest között, hetente két alkalommal. A járatok jelenleg 2023. október 30-ig foglalhatók.

Magyarországra valóban a Ryanair hozza és viszi a legtöbb utast. A keddi sajtótájékoztató legfontosabb híre azonban az volt, hogy még nyáron döntés születhet az Alkotmánybíróságon az extraprofit-adó ügyében, amelynek kalkulációja az év végén átalakult, mértéke pedig a légitársaságok által kibocsátott károsanyag-kibocsátástól függ. Amennyiben számukra kedvező döntés születik, akkor tovább növelik budapesti bázisukat és a járatok számát. A következő években így a budapesti utasforgalom évi 6 millióra nőhet. Amely már idén elérheti a 4 milliót, megőrizve vezető pozíciójukat a magyar piacon, 32 százalékos részesedéssel. 

Nem vall túlzott finomlelkűségre, hogy több ízben lebecsülte a Wizzairt, de ez a fajta összehasonlítgatás és nagyképűség sem áll távol a vezérigazgatótól. Kissé felületes jóslásokba bocsátkozva – ami nem áll távol tőle - beszélt az európai légitársaságok jövőjéről is, megemlítve, melyik melyiket fogja szerinte felvásárolni,

"Magyarországnak és a turisztikai ágazatnak ki kell hevernie a Covid által okozott károkat, a magyar állampolgároknak és a látogatóknak alacsonyabb repülőjegyárakra és több járatra van szükségük, nem pedig kevesebb járatra és magasabb kormányzati adókra" – nyilatkozta korábban egy szakmai orgánumban. Kedden pedig a sajtótájékoztatón személyesen üdvözölte, hogy a magyar kormány eláll ettől a „crazy”, azaz őrült gyakorlattól, ami senkinek nem tesz jót. Leginkább a légitársaságnak nem, de tény, hogy az utasok sem örülnek neki, márpedig nyilvánvaló, hogy a cég azonnal áthárítja rájuk a növekvő költségeket.

A Ryanair üdvözli, hogy a magyar kormány támogatja a szóbanforgó, nagy vitát kiváltó adó megszüntetését, amely az utasok igazságtalan kettős adóztatását eredményezné, és veszélyeztetné a budapesti repülőtér növekedését és munkahelyteremtését - olvasható az eseményre kiadott közleményben. 

Miközben Európa a covid utáni fellendülésben van, alapvető fontosságú, olyan fapados légitársaságok segítségével, mint a Ryanair, hogy fellendüljön a turizmus és ezzel új munkahelyek teremtődjenek. Magyarország legnagyobb és legalacsonyabb árú légitársaságaként nyolc repülőgépet állomásoztatnak Budapesten nyáron. Több mint 250, jó keresetet biztosító munkahelyet teremtenek pilóták, légiutas-kísérők és mérnökök számára. A Ryanair 2023-as budapesti éve további számokban: nyári heti 500 járat, a már meglévő járatok gyarapítása, 15 másik útvonalon - köztük van  Berlin, Korfu, Róma és Koppenhága is, 

Huszonkét milliárd dollárt fordítanak új, ökológiailag hatékony repülőgépek vásárlásába, amelyek 16 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, 40 százalékkal csökkentik a zajszintet és 4 százalékkal több utast képesek szállítani. A nyolc, Budapestet is célba vevő gépből kettő vadonatúj, Gamechangers típus.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!