Az álláspiaci érték megőrzésének három kulcsa a munkatapasztalat bővítése, a folyamatos képzés és a kapcsolatépítés. A cégeknek is érdekükben áll, hogy a szakmai fejlődésre lehetőséget adjanak a dolgozóknak, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
A céghez való bejutás után a karriertervezés már nem csupán a munkavállaló, hanem a vállalat érdeke is. A munkavállalók részére távlati perspektívát, a szakmai és a személyes képességek javítását, előrelépési lehetőséget kínáló cégek könnyebben megtartják dolgozóikat. A leghatásosabb teljesítménymotiváló erő ugyanis a szakmai fejlődés, az előrejutási lehetőség biztosítása. A könyvvizsgálói, adótanácsadói területen például a gyorsan változó körülmények szükségessé teszik a munkatársak folyamatos szakmai képzését mind a hazai, mind pedig a nemzetközi elvárásoknak megfelelően. Fontos a személyes kompetenciák és vezetői készségek fejlesztése is.
A vállalati karriertervezésen kívül azonban olykor saját zsebből is érdemes javítani képességeinken: ha egy cég nem biztosít nyelvtanfolyamot, akkor is szükséges és kifizetődő a nyelvi kompetencia csiszolása, vagy az MBA-programokon, szakmai képzéseken való részvétel. A képzési programokon az ismeretségi háló is tovább szőhető. Figyelembe kell venni azonban, hogy a kapcsolatépítés azzal kezdődik, mit tudunk kínálni a másiknak, miben tudunk neki segíteni, és nem azzal, mit kaphatunk a másiktól. Aki csak elvár vagy kér valamit a másiktól, nem lesz sikeres ebben, hiszen a kapcsolatok nem szólhatnak az önzésről, mondták el a megkérdezett szakértők a Világgazdaságnak.
A jó munkahely segít megtervezni a karriert
Az álláspiaci érték megőrzésének három kulcsa a munkatapasztalat bővítése, a folyamatos képzés és a kapcsolatépítés. A cégeknek is érdekükben áll, hogy a szakmai fejlődésre lehetőséget adjanak a dolgozóknak, derül ki a Világgazdaság cikkéből.