A Capital Incentives & Motivation az alkalmazottakat leginkább motiváló tényezőket vizsgálta. Az elemzésből kiderül: vezet a meghatározó szempontok közt a fizetés, a stabil állás, valamint a jó kapcsolat a felettessel.
A kutatás rámutat, hogy sok cég különböző juttatási sémákat vezetett be a dolgozói elégedettség növelésére, ezekkel kapcsolatban azonban a legritkább esteben kérik ki a munkatársak véleményét. Azt a már korábban is ismert tényt is megerősitették a kutatóintézet eredményei, miszerint a prémiumot általában abban az esetben is megkapják az alkalmazottak, ha nem érték el az eredményt. Ezáltal az ösztönző céllal bevezetett rendszerek veszítenek hatékonyságukból.
A motiváló tényezőket felmérő vizsgálat szerint a leginkább vezető szempontok közt az elmúlt 12 hónap során az ötödik helyről az első helyre ugrott az anyagi megbecsülés. Az állás biztos volta is egyre lényegesebb: míg korábban 42 százalék gondolta úgy, hogy ez számára nagyon komoly motiváló és megtartó tényező, most 52 százalék gondolja így.
A fent említettek mellett kiemelkedő szempont még a korrekt bánásmód a cég részéről, és a a jó emberi kapcsolat a munkatársakkal. A fizetésen kivüli juttatások egy éve a kérdezettek 23 százalékának voltak fontosak, most pedig 47 százaléknak.
Mind több cégnél vezetnek be különböző, teljesítményhez kötött jutalmazási rendszereket: a kérdezettek 68 százaléka számolt be erről, szemben a tavalyi 47 százalékkal. A cégek csaknem negyede, 24 százaléka azonban nem követi nyomon alkalmazottai teljesitményét, és akkor is megadja a dolgozóknak a prémiumot, ha a kitűzött célt nem sikerült elérni, derül ki a Capital Incentives & Motivation tanulmányából.
Egyre fontosabb tényező a fizetés
A munkavállalók a fizetést és a biztos munkahelyet tartják a legfontosabb tényezőnek.