A Kelly Services toborzócég vizsgálatának eredménye szerint a növekvő szakemberhiány miatt a cégek HR részlegei közt verseny alakult ki abban, hogy minél jobban eladják a vállalatukat az állást keresőknek. Egyre hatékonyabban kell meghirdetniük a pozíciókat, és egyre jobb feltételeket kell biztosítani a munkatársaknak, hogy a meglevő alkalmazottakat megtartsák, illetve az új szakembereket megszerezzék.
A jelenlegi helyzet pont az ellenkezője a másfél évvel ezelőttinek: akkor a jelölteknek kellett eladniuk magukat a brit munkáltatóknak. A Kelly Services elemzése szerint minden szektorban vadásznak a cégek a képzett munkatársakra. A tehetséges emberek megszerzéséért folyó, fokozódó versenyben egyre kevésbé tarthatóak az eddigi sokfordulós, hosszú felvételi procedúrák. A legjobb jelöltek, akik több álláslehetőség közül válogathatnak, egyre kevésbé mennek bele, hogy interjúk sorát csinálják végig velük, és hosszasan várakozzanak az eredményre.
A munkáltatók versenye miatt a fizetések emelkedése is jellemző a brit álláspiacra. A legfontosabb előny azonban, amivel a cégek vonzhatják a jelölteket, a tréningek biztosítása. A munkavállalók 70 százaléka a legfontosabbnak a képzési, fejlődési lehetőséget tartja az elemzés szerint. A nyugdíj- és betegbiztosítás 60 százalékuk számára döntő a munkahely-választásnál, 57 százalékukat vonzza a minél több szabadnap. A legkevésbé a céges mobil győzi meg a brit alkalmazottakat: ma már csak 12,5 százalékuknak fontos ez a juttatás.
(Menedzsment Fórum)
Versenyt futnak a szakemberekért a brit cégek
Egyre nagyobb hiány van a képzett szakemberekből Nagy-Britanniában. A vállalatok igyekeznek minél vonzóbb képet mutatni magukról a potenciális munkavállalóknak.