2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez a célja a Magyarországon legtöbb extrudált kenyeret értékesítő abonyi vállalkozásnak, amelyhez egyebek mellett a tavalyi év 15 százalékos árbevételarányos nyeresége ad muníciót, miután külső forrás nélkül működik.

A 2014-ben az Újvilág Szövetkezet jogutódjaként létrejött Abonett Élelmiszergyártó és Kereskedelmi Kft. 801 millió forintos nettó árbevétel mellett 122 milliós adózott nyereséggel zárta a 2018-as évét – derül ki a társaság szerdán közzétett éves beszámolójából. Igazán a cég 1,27 milliárdos saját tőkéje az érdekes, amely a tizenhatszorosa a 78 milliós törzstőkéjének. 

Nemcsak saját márkanév alatt
Nemcsak saját márkanév alatt

Fotó: Abonett

Az abonyi családi cég saját tőkéjét az utóbbi öt évben elért nyereségei hizlalták. E profitok adózás után évente 200 millió körüliek voltak, csak a tavalyi tért el jelentősebben e szinttől. A 122 milliós 2018-as nyereséget Szebeni Zoltán ügyvezető az Mfor.hu érdeklődésére azzal magyarázta, hogy kellett a forrás a technológiaváltáshoz, amelynek során a gluténes extrudált kenyerek gyártását elválasztották a gluténmentesekétől. Úgy vélik ugyanis, hogy a funkcionális, egészséges termékek piaca felfutóban van, így a gluténmentes, bio és superfood alapanyagokat felhasználó új termékekkel új fogyasztókat is képesek lehetnek meghódítani. Az 1986 óta a magyar élelmiszerüzletekben kapható, ma már tizennégy fajtából álló Abonett extrudált kenyércsalád egy szeletében mindössze 19 kalória van, de a négyféle szendvicsükben is 130-nál kevesebb.

Egyrészt az egészségesebb harapnivalók iránti kereslet várható növekedése miatt számít arra az Abonett, hogy árbevétele a tavalyinál 12,5 százalékkal magasabb, 900 millió forint lehet az idén. Másrészt azért, mert szeretné fokozni az exporttevékenységét. Jelenleg az árbevétele 5 százalékára tesz szert termékei külföldi értékesítéséből, ezt az arányt a céget 2018-tól már ügyvezetőként is jegyző Szebeni Zoltán tájékoztatása szerint 2-3 éven belül szeretnék 15-20 százalékosra növelni. Jelenleg az Abonett a saját márkaneve alatt futó termékével Olaszországban, illetve a környező kelet-közép európai országokban van jelen. A nagyobb volumenű exporthoz azonban fontos hogy a nagy nemzetközi áruházláncok polcaira is bekerüljenek az Abonett vagy az áruházláncok saját márkaneve alatt akár.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!