A 2014-ben az Újvilág Szövetkezet jogutódjaként létrejött Abonett Élelmiszergyártó és Kereskedelmi Kft. 801 millió forintos nettó árbevétel mellett 122 milliós adózott nyereséggel zárta a 2018-as évét – derül ki a társaság szerdán közzétett éves beszámolójából. Igazán a cég 1,27 milliárdos saját tőkéje az érdekes, amely a tizenhatszorosa a 78 milliós törzstőkéjének.
Fotó: Abonett
Az abonyi családi cég saját tőkéjét az utóbbi öt évben elért nyereségei hizlalták. E profitok adózás után évente 200 millió körüliek voltak, csak a tavalyi tért el jelentősebben e szinttől. A 122 milliós 2018-as nyereséget Szebeni Zoltán ügyvezető az Mfor.hu érdeklődésére azzal magyarázta, hogy kellett a forrás a technológiaváltáshoz, amelynek során a gluténes extrudált kenyerek gyártását elválasztották a gluténmentesekétől. Úgy vélik ugyanis, hogy a funkcionális, egészséges termékek piaca felfutóban van, így a gluténmentes, bio és superfood alapanyagokat felhasználó új termékekkel új fogyasztókat is képesek lehetnek meghódítani. Az 1986 óta a magyar élelmiszerüzletekben kapható, ma már tizennégy fajtából álló Abonett extrudált kenyércsalád egy szeletében mindössze 19 kalória van, de a négyféle szendvicsükben is 130-nál kevesebb.
Egyrészt az egészségesebb harapnivalók iránti kereslet várható növekedése miatt számít arra az Abonett, hogy árbevétele a tavalyinál 12,5 százalékkal magasabb, 900 millió forint lehet az idén. Másrészt azért, mert szeretné fokozni az exporttevékenységét. Jelenleg az árbevétele 5 százalékára tesz szert termékei külföldi értékesítéséből, ezt az arányt a céget 2018-tól már ügyvezetőként is jegyző Szebeni Zoltán tájékoztatása szerint 2-3 éven belül szeretnék 15-20 százalékosra növelni. Jelenleg az Abonett a saját márkaneve alatt futó termékével Olaszországban, illetve a környező kelet-közép európai országokban van jelen. A nagyobb volumenű exporthoz azonban fontos hogy a nagy nemzetközi áruházláncok polcaira is bekerüljenek az Abonett vagy az áruházláncok saját márkaneve alatt akár.