2p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem Karácsony Gergely, sem Vitézy Dávid, hanem Szentkirályi Alexandra költötte legtöbbet főpolgármester-jelölti kampányára. 

Január óta a kampány végéig 3,39 milliárd forintot költöttek Magyarországon politikai hirdetésekre a Meta rendszerében a különböző hirdetők – írja a Népszava. Ebből a kormányoldal mintegy 2,8 milliárd forint, az ellenzék 513 millió forintot költött – mondta a Népszavának Lévai Richárd marketing specialista, a Közösségi kalandozások nevű blog tulajdonosa, szerzője.

A főpolgármesteri kampányban toronymagasan vezet Szentkirályi Alexandra, aki január óta 112,5 milliót költött. Vitézi Dávid ehhez képest 55,6 milliót, Karácsony Gergely pedig mindössze 21 milliót.

A legtöbbet szinte mindenki az utolsó héten költötte, Vitézy például a teljes költésének 8 százalékát, 4,5 millió forintot azon a napon hirdetett el, mikor Szentkirályi visszalépett.

Ablakon kidobott pénz?
Ablakon kidobott pénz?
Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd

Lévai és csapata szerint a kampányutolsó hónapjában (május 11. és június 9 között) 1,92 milliárd forint lett az összpolitikai költés a Metán, míg a második helyen szereplő – sokkal több lakosú – Németországban ez az összeg megállt 1,76 milliárdnál. A harmadik helyen Belgium áll, ahol szintén két választást tartottak, mégis 1,6 milliárd volt költésük az utolsó hónapban.

Lakosságarányosan is Magyarországé az első hely: fejenként 200 forintnyit hirdettünkel. Belgiumban ez 140 forintra jön ki, Németorszgában pedig mindössze 20 forint, amivel a 18. helyre csúsznak. De első helyen végez Magyarország akkor is, ha az összeget a Meta felhasználók számára vetítjük.

Google felületein ezen túl további 405 millió forintot fordítottak hazánkban hirdetésekre. Ebből 309 milliót a kormányoldal és 95 milliót az ellenzék.

Érdekes ugyanakkor, hogy bár az utolsó hét teljes költése 735 millió forint volt, de arányaiban mégis itt költött a legkevesebbet a kormányoldal. A Népszavának nyilatkozó szakértő ugyanakkor hozzátette az utolsó hetes költések még így is elmaradtak a 2022-es kampánytól.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!