2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre több fogyasztó veszi az üzletláncok saját márkás termékeit; a kereskedelmi márkák piaci részesedése az élelmiszereknél értékben 25, a háztartási vegyi áruknál 18 százalékos volt az első félévben, mindkét esetben 1 százalékkal több a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva - közölte folyamatos kiskereskedelmi kutatásainak eredményeit összegezve a Nielsen piackutató vállalat.

Kereskedelmi márkás élelmiszerekre mintegy 165 milliárd forintot költöttek a fogyasztók az idei első félévben, míg háztartási vegyiárura és kozmetikumra több mint 26 milliárd forintot.

Az eladott élelmiszerek mennyiségét tekintve a láncok saját márkáinak piaci része stabilan 34 százalék, mind az idei, mind a tavalyi első hat hónap során. A háztartási vegyiáruknál és kozmetikumoknál mennyiség szempontjából 32 százalékról 36-ra emelkedett a kereskedelmi márkák piaci részesedése.

A Nielsen tájékoztatása szerint az átlagok mögött jelentős különbségek vannak. A mélyhűtött termékek teljes hazai, értékben mért bolti eladásából például a saját márkák 46 százalékot vittek el az idei első félév során. Ugyanakkor a saját márkák aránya az alkoholos italoknál 15, édességeknél 19 százalék.

Néhány terméknél csökkent a kereskedelmi márkák részaránya mind értékben, mind mennyiségben. Ez a gyártói márkák erősödésére utal, például az ásványvíznél, tejfölnél, ostyaszeletnél és cukorkánál. A vegyiáruk között a saját márkák csökkenő részarányát regisztrálták a piackutatók például wc-papírnál, babatörlőkendőnél, hajformázónál és ablaktisztítónál.

A vásárlási szokásokat feltáró Nielsen-kutatás szerint a megkérdezett magyar fogyasztók 45 százaléka ugyanannyi kereskedelmi márkás terméket szokott venni, mint egy évvel korábban. Kevesebbet 17 százalék vásárolt, 38 százalék viszont több kereskedelmi márkás terméket vett az utóbbi időszakban, nagy részük azért, mert olcsóbb, mint a gyártói márka.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!