Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszter elmondta, hogy optimista, ugyanakkor nem nagyon derülátó terveik szerint 2006 december 31-ig körülbelül 300 kilométer új autópályát adnak át, és az ugyanabban az időszakban további, 500-570 kilométer sztráda, illetve gyorsforgalmi út építése lesz folyamatban.
A miniszter a felsorolt városokig megépülő autópályákon túl célként fogalmazta meg a határszakaszok gyorsforgalmi utakkal való elérését, új folyami átkelőhelyek létesítését a Dunán és a Tiszán, illetve a sugárirányú útszerkezet hátrányait enyhítő gyűrű- és harántirányú útkapcsolatok fejlesztését.
A miniszter elmondta: idén a folyamatban lévő munkákat folytatják és a 2004-ben induló jelentős volumenű új építkezéseket készítik elő. Csillag István tájékoztatása szerint jövőre indítják el az Európai Unió Kohéziós Alapjából is támogatható, nagy volumenű beruházásokat, 2005-ben pedig - a beruházások folytatása mellett - az országos közúthálózat kiemelt fenntartási és felújítási programját hajtják végre.
A közlekedési tárca vezetője beszámolt arról, hogy a kormányzati ciklus utolsó évében befejezik a nagy projektek egy részét és előkészítik a gyorsforgalmi utak újabb szakaszainak építését. Elmondta: az idei évre biztosított csaknem 80 milliárd forintból folytatják 38 darab kiemelt fejlesztési projekt építését, valamint az M30-as autópálya Emőd és Miskolc közötti szakaszának munkálatait, befejezik az M9-es autópálya 6-os és 51-es számú főútja közötti szakaszt és a Duna-híd építését, illetve előkészítik további autópályák létesítését. Csillag István kérdésre válaszolva jelezte: Magyarország 2006-ig mintegy 150 milliárd forint támogatást kaphat útépítésre az Európai Uniótól.
Mégsem annyi az annyi?
Míg korábban a választási ciklus végére 800 kilóméret autópályáról szóltak az ígéretek, a gazdasági miniszter ma 300 kilométer új autópályáról beszélt.