Számtalanszor néztem végig, hogy a biztonsági őr nem találta a bűnjelt a riasztóberendezésen fennakadt és meglehetősen megszeppent vevőnél. "Rossz a rendszer vagy a lopástól való paranoiás félelmükben több vonalkóddal fegyverzik fel az árut?" - tettem fel magamban a kérdést. "Ilyen sok a tolvaj" - mondta érdeklődésemre az eladó. És emiatt kicsit meg is sajnáltam őket.
Legközelebb, amikor vitamint emeltem le a polcról, döbbenten tapasztaltam, hogy túl könnyű a csomag. A doboz beszakítva, és egyetlen darab cisztint, biotint, folsavot, cinket és vasat tartalmazó kapszula sem élte túl az agressziót. Leemelem a második és a harmadik pakkot. Ugyanez a helyzet. Végignézem a többi terméket is. Valaki nagyon alapos munkát végzett.
Már majdnem elhittem, hogy a szélhámosságnak, ha szépítőszerekről van szó, nincs határa, és láttam is a kitetovált szemöldökű vitaminhiányos plázacicát, amint gyógyhatású készítményeket csúsztat trendi táskájába. De aztán felvilágosított a biztonsági őr, hogy a kapszulákat a kasszánál fogják a csomagba belehelyezni.
Leleményes fogás, igaz. De felmerült az üzletvezető fejében, hogy az üres dobozokat látván a vásárló egyszerűen továbbállhat, és a patikában veheti meg az árut? Nem is beszélve arról, hogy ehhez a csereberéhez mit szólnának a fogyasztóvédők vagy a termék tradicionális magyar gyártója. S tényleg szerencsés a vevők zaklatásával védekezni a lopás ellen? Nem hinném.
navaKapcsolódó anyagok:
Adjuk el a MÁV-ot! Első éjszaka jogát a vasutasoknak! Exportáljuk Norbit! Demokrácia-market Szubjektív-rovat