3p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

A túró az 1970-es évek egyik olyan étele volt, amelyet a fogyásra vágyóknak ajánlottak, ám kiment a divatból. A mellőzés nem korrekt bánásmód ezzel az étellel kapcsolatban, mert számosak az erényei.

A közösségi médiában egyre többen ajánlják a túró fogyasztását azoknak, akik le akarnak adni a súlyukból. „Mindennek megvannak a divatciklusai, a túró sem kivétel ez alól. Itt az ideje, hogy visszatérjen az emberek étkezőasztalára" - mondta ezzel kapcsolatban Debbie Petitpain étkezési szakértő. A Consumer Reports fogyasztóvédelmi magazin utánajárt, mi kelthette fel az emberek érdeklődését az 1970-es évek fogyókúrás étele iránt. 

Érdemes túrót enni!
Érdemes túrót enni!
Fotó: Pixabay

Figyelni kell, hogy melyik kerüljön a kosárba

A túró egy fehérjében gazdag, laktató étel, amelynek nagyon alacsony a zsírtartalma. Amikor túrót vásárol valaki például az amerikai boltokban, érdemes tanulmányozni a terméken lévő címkét, mert sokszor cukrot adnak hozzá, hogy édesebb legyen. Az ilyen árunak azonban magasabb a kalóriatartalma.

A sima túró esetében a fogyókúrás hatást ugyanakkor tanulmányok igazolják. Például egy 2015-ben az Appetite magazinban megjelent cikkből az derült ki, hogy éppen annyival csökkenti az éhséget, mint a tojás. Az étkezési szakértők emellett sokat tudnak mesélni arról, hogy segít a napi foszforszükséglet bevitelében és vannak benne fontos vitaminok. A túrót sokszor hasonlítják a joghurthoz – joggal. A különbség, hogy jóval nagyobb a nátriumtartalma, ami egyben a hátránya.

A Házipatika korábban megjelent túrókisokosa "szuperélelmiszerként" emlegeti a túrót. Részben azért mert a magyar üzletekben "sovány" túróként árult változatában több a kalcium, mint a félzsíros és zsíros fajtákban.

Tíz dekagramm félzsíros túró pedig majdnem kétszer annyi fehérjét tartalmaz, mint egy pohár (2,5 deciliter) tej. Ráadásul tejcukortartalma 20-40 százalékkal kevesebb, mint a tejé, ezért az esetek többségében - a Házipatika cikke szerint - a túrót laktózérzékenyek is fogyaszthatják, bár a panaszmentesen fogyasztható laktóz mennyisége egyéni tolerancia kérdése. Tejcukortartalma egyébként még a joghurténál és a kefirénél is alacsonyabb.

A tehéntúró fogyasztása alacsonyabb energia- és zsírtartalmának köszönhetően előnyösebb, mint a zsíros juhtúróé. További előnye, hogy nagyon sokoldalúan felhasználható: édes, sós vagy éppen savanykás ízű ételekben egyaránt megállja a helyét.

Szintet lépett a rögös

Magyarországon kedvelt túrótermék a rögös változat, amely komoly sikert ért el 2019-ben: akkor ugyanis hagyományos különleges élelmiszerként ismerte el az Európai Unió - derül ki a Tej Terméktanács kifejezetten a rögös túrónak dedikált oldaláról.

A túró magyarországi története egyébként több évszázadra nyúlik vissza. Az 1500-as évek végéről származó feljegyzésekben már megemlítik a túrót, mint az adózás egyik elemét, amit a falvak lakóinak kellett átadni a törökök számára. Az adóösszeírások és az étkezési szokásokról beszámoló írások bizonyítják, hogy a középkorban készítettek és fogyasztottak tejtermékeket. (Via Consumer Reports, Házpatika, rogosturo.hu / Tej Terméktanács)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!