A Fővárosi Közgyűlés szerdán szavaz a Blaha Lujza tér és környéke felújításáról, a hírnek pedig a korábbi Budapesti Közlekedési Központ-vezér Vitézy Dávid is felhőtlenül örül. Vitézy hosszas Facebook-posztban méltatja a régóta esedékes projektet, sőt, további ötleteket is bedob, melyek nem is újkeletűek, hanem még a felújítás korábbi, 2014-ben elkaszált tervei között voltak. Ami azonban igazán megdobbantja a környék lepukkantságába belefáradt polgár szívét, az a 2013-mas látványterv, amit a szakember szintén hozzácsapott a bejegyzéséhez. Ez:
Elképesztő belegondolni, hogy néhány éve még az volt napirenden, hogy valóságos oázist csinálnak a főváros egyik legkoszosabb és leglehangolóbb környékéből. A 2013-mas tervek a teljes Kossuth Lajos utca - Rákóczi út tengely forgalomcsillapításáról és a közterek teljes körű megújításáról szóltak, a Ferenciek terétől a Keletiig, melyben a Blaha is benne volt, és melyet a négyes metró átadásra szerettek volna időzíteni, áll Vitézy posztjában.
A régi tervben benne voltak ezek is:
- a 28-as, 37-es és 62-es villamosok Népszínház utcai végállomását kihozták volna a Corvin áruház elé
- a Rákóczi út teljes rendbetétele a látványterven látható módon (szélesebb járda, buszsávok középen, kerékpársáv, 2x1 sávos kialakítás a kocsiknak és FÁK)
Ilyesmit a most megszavazás előtt álló projekttől nem kell várni, de azért így se rosszak a tervek. A rekonstrukció a Rákóczi úton a Kazinczy utca és a Szentkirályi utca vonalától az Osváth utca vonaláig terjedne, rendeznék a Nagykörút és a Rákóczi út forgalmas közlekedési csomópontjának gyalogosfelületeit, elvégeznék a környező utcák, városrészek forgalomtechnikai felülvizsgálatát, és így tovább - a részletekről itt lehet bővebben olvasni.
A Blaha és környéke felújítását 2019 végéig 1,8 milliárd forintból hoznák össze.
mfor.hu