4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar tévés piacon a 44. hét legfontosabb eseménye a Super TV2 indulása volt, de emellett a Digi is három új csatornával rukkolt ki. A nézettségi listát továbbra is utcahosszal vezeti az X-Faktor.

Az RTL2 indulására egy hónappal november 2-án elindult a Super TV2. Az indulás - egyébként teljesen logikus módon - meglehetősen hasonló volt a konkurens adónál már látott megoldásokkal, a TV2 is egész nap a kistestvért "promózta". Reggel bemutatták a SuperMokkát (melynek húzóarcai Till Atilla és Liptai Klaudia lesznek). Hasonlóan készül egy változat az anyacsatornán időnként gyengébben teljesítő Aktívból is, és lesz Super TV2-es változat a Hal a tortánból is. Nár a (Super) TV2 egy hónappal később indult, mint a vetélytárs RTL2, de abból szempontból előrébb tart, hogy a T-Home mellett a UPC és a Digi előfizetők is nézhetik az adást.

A TV2 mellett a Digi Távközlési és Szolgáltató Kft. három új csatornát indított el november 1-én, Digi Life, Digi World és Digi Film néven két tematikus, valamint egy mozicsatornával bővült a hazai kábeltévés kínálat. Míg a Digi Life európai és amerikai gyártók (Warner, BBC) által készített, életvitellel kapcsolatos műsorokat sugároz majd, a Digi World általánosabb tartalmú: élővilággal, történelemmel, utazással, tudománnyal és technológiával kapcsolatos programokat láthatnak a nézők. A Digi Filmet prémium filmcsatornának szánja a szolgáltató, ahol többi között a Sony, az NBC vagy a Warner stúdió alkotásait sugározzák. A három új csatornával ötre bővült a Digi saját gyártású magyarországi csatornáinak száma: a társaság 2009-ben létrehozta a Digi Sportot, két évvel később pedig elindította ennek a társcsatornáját, a Digi Sport 2-t.

A múlt héten ismét „kevés hétköznap” volt, ám ezúttal sem okozott a megszokottakhoz képest változást. Sőt, a TV2 a pénteki napot gyakorlatilag egy hagyományos hétköznapi programmal töltötte meg (a már említett Super TV2 ismertetésen túl). Ennek ellenére (vagy pont ezért), a nézettségi versenyben is az elmúlt hetek eredményei ismétlődtek meg. A piacvezető csatorna hétköznapi dominanciáját ismét csak a pénteki Voice veszélyeztette, míg a többi 6 napon az RTL vitte el a pálmát.

A 44. héten főmősoridőben (19-23 között a 18-49-es korosztályban) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL számai ezúttal mérsékelten nőttek, a csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 26,6 százaléka követte. A TV2 közönségaránya stagnált, átlagosan a tévék előtt ülők 18,2 százalékát nézte a csatornát. A harmadik helyre ezúttal a Cool kapaszkodott fel, látványos, 6,5 százalékos közönségaránnyal, de a F+ is viszonylag jól szerepelt (5,2% SHR). Kevésbé lehet büszke előző heti teljesítményére a Viasat3 (3,9% SHR), illetve az M1 (3,8% SHR). Igaz, a köztévé legnézettebb műsora, a Forma 1-es közvetítés a kereskedelmileg fontos célcsoportban is kiemelkedően teljesített, ám az nem a főműsoridő átlagát húzta fel.

A heti programot illetően, ahogy jeleztük, nagy változások nem voltak az állandó programokat hozó napokon. Hétfőn a Doktor Csont verte az NCIS-t, majd a Shoder Klub gyűrte le kicsit szorosabb küzdelemben az NCIS: Los Angelest. Kedden a nézők egy része a kisebb csatornákhoz pártolt, hiszen az RTL-en vetített Castle a csatorna átlagánál jóval gyengébb számokkal is simán verte a Mission Impossibile című akciófilmet. Szerdán az utóbbi időben erősen gyengélkedő Dallas helyett a Házasodik a gazda című reality került adásba, amelynek köszönhetően a két nagy csatorna közötti különbség ismét jelentősen megnőtt.

A csütörtöki ünnepnapon a kora esti órákban még tudta tartani a lépést az RTL Klubbal a TV2, ám az esti filmek kapcsán sokkal jobban választott a piacvezető csatorna, hiszen a Bor, mámor, Provance című mozi jócskán rávert a Pán Péterre. Pénteken - mint fent említettük - nem sokat változtatott a TV2 a hagyományos hétköznapokhoz képest, volt Jóban rosszban is, majd végül jött a Voice. Az RTL hiába vetette be Harry Potter, esélye sem volt ezen az estén. Szombaton ugyanakkor szokás szerint tarolt az X-Faktor, igaz hasonlóan az egy héttel korábbiakhoz az utána következő film – Crank 2 - gyengécske számokat hozott. Vasárnap ezúttal a vígjáték volt a nyerő, így az RTL Klub filmválasztása sikerült jobban. Az Éjszaka a múzeumban simán felülmúlta a Godzillát. A késő esti műsorsávban ugyanakkor a Kelly hősei már nem bírtak Hajdú Péter hőseivel, és itt a Frizbi volt nézettebb.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!