Legjobb ügyfeleik alaposabb megismerésére és megértésére a cégek leggyakrabban a hűségkártyák adatainak elemzését választják (41 százalék). Népszerű módszer továbbá a kutatás (26 százalék), illetve az ösztönző programok (15 százalék). A válaszadóknak csupán kilenc százaléka igyekszik teljesítményét oly módon javítani, hogy levonja a konklúziót a panaszokból és a visszavitt termékekből, áll a társaság közleményében.
"Az ügyfélhűség azon múlik, hogy a kereskedők mennyire képesek megérteni vásárlóik érdekeit, értékeit és szükségleteit" - mondta el Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit amerikai részlegének kutatási igazgatója. "Tehát a kiskereskedők felelőssége, hogy minden lehetséges eszközt felhasználjanak arra, hogy új és lelkesítő módon kommunikáljanak vásárlóikkal" - tette hozzá.
A megkérdezett vezetők több mint fele alkalmaz új termékeket (63 százalék), helyi üzleti aktivitást (56 százalék) és nyújt a különleges ügyfelek számára kedvezményeket (52 százalék) azért, hogy növelje ügyfelei hűségét. A promóciók sikerét a megkérdezettek 55 százaléka méri le az ügyfelek elégedettségén, míg 52 százalék az ügyfelek megtartásának arányát elemzi. 40 százalékuk használja a kiskereskedelmi eladótér egy négyzetméterére eső eladások számának elemzését.
"Elengedhetetlen, hogy megértsük: mit akarnak a vásárlók, és pontosan azt nyújtsuk nekik a megfelelő időben, a megfelelő helyen és a megfelelő csatornán keresztül" - mondta el David Thomas, az SAP Retail vezető alelnöke.