3p

Februárban a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,688 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb összegzéséből.

Januárban 1,677 millió volt a digitális televíziózásra előfizetők száma.

A pénteken közölt gyorsjelentés a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le - jegyzi meg a közlemény.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.r.l., Antenna Hungária Zrt. - február végén összesen 2,836 millió előfizetést tartottak nyilván.

A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

Februárban a jelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 59,5 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 59,1 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül februárban 701 ezerről 712 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 921 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 54 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 24,7 százalékról 25,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése nem változott, februárban is 34,4 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 40,9 százalék, most 40,5 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető. A szóban forgó cég piaci részesedése 25,9 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 1,860 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,159 millióról 1,148 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,2 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,9 százalékkal. Ezeket a cégeket követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,9 százalékkal, míg negyedik a DIGI 15,8 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,5 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,1 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 22,9 százalék - tartalmazza a közlemény.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!