Sok esetben a vezetői kommunikáció hiánya miatt nem ismerik az alkalmazottak azokat a vállalati célokat, amelyek érdekében nekik is érdemes lenne dolgozni. Gyakori és eredményes beavatkozás a tanácsadó cég vezetője szerint, amikor egyszerű vezetői kontrollokat alakítanak ki, a termelési értéket elkezdik jegyezni és kommunikálni az emberekkel, hogy hol tartanak. Ettől általában javulni szoktak az egyéni teljesítmények, nem hivatalos verseny alakul ki a dolgozók között, amelyben figyelemmel kísérik egymás munkáját is.
Egy komplex átalakítást célzó projektben a szakértők szerint a működési rendszerek reformjához szükség van a vezetői magatartás változtatására is. Egy átalakítási programban kiemelt szerepe van a HR-esnek, hiszen neki kell kiválasztania azokat a vezetőket, akik képesek eredményesen működtetni az új rendszereket. Nem az emberek leváltása és elküldése a cél, de ez nem is zárható ki. A belső struktúra-átalakításoknál a legtöbb vezetőt megtartják, hiszen mindenkiben vannak kiaknázatlan lehetőségek, írja a Világgazdaság.
Vállalati cél nélkül nem dolgoznak az alkalmazottak
A cégek hatékony működését leginkább akadályozó hibák egyike a Magyarországon még jelen lévő erősen hierarchizált vállalati struktúra, derül ki a Világgazdaság cikkéből.