2019. november 8. 14:11
mfor.hu

A Takarékbank informatikai átállása kapcsán a bankcsoport ügyfeleinek mindössze töredéke fordult panasszal az MNB-hez. A jegybank folyamatosan nyomon követte, és felügyeleti eszközeivel támogatta az átállás folyamatát. Célszerű, hogy a történteket minden érintett szereplő tárgyilagosan és objektíven, a pénzügyi rendszer stabilitását szem előtt tartva értékelje.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Takarékbank napi többszöri státuszjelentései és gyakori telefonos egyeztetések segítségével folyamatosan nyomon követte a Takarékbank informatikai rendszerátállását.
A Takarékcsoport összességében mintegy 1,1 millió ügyféllel rendelkezik. Az MNB Ügyfélszolgálatához az elmúlt egy hétben összesen 40 db – 10 db emailes és 30 db telefonos – ügyfélmegkeresés érkezett az informatikai átállással kapcsolatos panaszok kapcsán. Ez a bankcsoport összes ügyfelének mindössze 0,0036 százalékát jelenti. Érdemes megjegyezni, hogy sajtóhírek szerint a bank ügyfélszolgálatánál sokkal nagyobb volt a panaszok száma.

A jegybank az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről is folyamatosan azonnali tájékoztatást kért és kapott a hitelintézettől. A Takarékbankkal végzett egyeztetések, tárgyalások során az MNB felügyelési eszközeivel ösztönözte és támogatta a problémák mielőbbi helyreállítását az ügyfelek informatikai kiszolgálásának zavartalan működtetése érdekében, áll a jegybank közleményében.

A Takarékbank az MNB-nek küldött tegnapi és mai jelzése szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani. Általánosságban elmondható, hogy a Takarékbankhoz hasonló, rendkívül összetett, akár több tucatnyi IT-rendszert érintő rendszercsere során a normál működési üzemmenet keretében is előállhat egyedi túlterheléses helyzet. Éppen ezért célszerű, hogy a történteket minden érintett szereplő tárgyilagosan és objektíven, a pénzügyi rendszer stabilitását szem előtt tartva értékelje.

Az MNB adatai szerint a Takarékbank folyamatosan kommunikál ügyfeleivel a felmerült esetleges kellemetlenségek mielőbbi megszűntetése érdekében. Amennyiben bármilyen fogyasztóvédelmi jogsértés gyanúja merülne fel a probléma kapcsán, javasoljuk, hogy az érintett fogyasztók jelezzék azt a Takarékbank számára, illetve annak esetleges elutasítása esetén a jegybanknak. Az MNB fogyasztóvédelmi felügyelési tevékenységének keretében kivizsgál minden bejelentést.

3 millió forintból mindent elérhetsz

A céljaidhoz elég lenne 3 millió forint? A legjobb személyi kölcsönökkel felújíthatod a lakásod, lecserélheted az autód, de saját vállalkozásodat is beindíthatod. Használd személyi kölcsön kalkulátorunkat és legyen tiéd a legkedvezőbb hitel a törlesztőrészlet nagysága alapján: a CIB Bank Előrelépő személyi kölcsönének 60 654 forint a havi törlesztőrészlete, a THM pedig 8,17 százalék, de szintén kedvező a Raiffeisen Bank ajánlata: a törlesztőrészlet 60 757 forint, a THM pedig 8,92 százalék. A Cetelem Saját Ritmus kölcsönt 61 767 forintos törlesztőrészlettel és 9,47 százalékos THM-mel érhetjük el. A Budapest Bank Prémium kölcsöne havi 64 152 forintos törlesztőrészlettel és 10,50 százalékos THM-mel lehet a miénk. További ajánlatok, esetleg nagyobb hitelösszeg érdekel? Használd ezt a hitelkalkulátort!