5p

Az elmúlt másfél év kiélezett csatározása után az utóbbi hetekben ismét ellépett az RTL Klub a TV2-től, és számottevő előnyre tett szert. A siker titka, hogy hétköznapokon a TV2 ezúttal nem tudott olyan programmal előállni, ami tartotta volna a lépést az RTL-es műsorokkal, ráadásul az X-Faktor is bivaly erős a hétvégéken. Most azonban ismét új műsorok jönnek.

2018 eleje óta, amikor a Piramis révén a TV2 feljött, sőt időnként meg is előzte a vetélytársát kiélezett verseny folyt a két nagy kereskedelmi csatorna között a 18-49-es célcsoportban az esti (19-23 óra közötti), úgynevezett főműsoridős sávban. A TV2 ugyanis folyamatosan elő tudott húzni olyan műsorokat, amelyek többé-kevésbé versenyképesek voltak. Ilyen volt a már emlegetett Piramis, a Bezár a bazár, az Ázsia Expressz vagy éppen az Exatlon. Ráadásul a csatornának volt ereje ilyenkor a kevésbé jól teljesítő műsorokat háttérbe szorítani, pedig voltak közöttük igazi klasszikusok is, mint például az Áll az alku, vagy a Legyen Ön is milliomos!

Októberben két olyan műsort is elindított a TV2, amely előzetesen jó eséllyel pályázott a nézők kegyeire, ám végül egyik sem tudott átütő számokat hozni. Az egyik a Fuss család, fuss! című sportreality volt, amely logikailag beleillett a Ninja Warrior, Exatlon sorba, ám összhatásában kevésbé volt vonzó, így a másik két műsornál jóval kevesebb nézőt érdekelt. Ez viszont rányomta a bélyegét a csatorna hétköznapjaira is, hiszen az utóbbi időszak szoros versenyfutása után el tudott lépni az RTL Klub a vetélytársától. A TV2 ugyan némileg vigasztalódhatott a Séfek séfe számaival, az viszont nem tudta feléjük billenteni az este első felében „felboruló egyensúlyt”. Az RTL Klub ráadásul adásról adásra egyre magasabb nézettséget ért el szombatonként az X-Faktornak köszönhetően. Erre építve az előválogató után két olyan hétvége is jött, amikor szombaton és vasárnap is jelentkezett a tehetségkutató. Emiatt ugyan a szombati adások nem értek el újabb rekordot, cserében viszont a vasárnapot is fölényesen megnyerték, pedig akkor megy a TV2 legerősebb műsora, a Sztárban sztár leszek!

Verhetetlen az X-Faktor (Fotó: RTL Klub)
Verhetetlen az X-Faktor (Fotó: RTL Klub)

Két héttel korábban már 10 százalékpont feletti különbség alakult ki a kereskedelmi célcsoportban a főműsoridőben, ami múlt héten megismétlődött, miután ismét dupla hétvégi adással érkezett az X-Faktor. A hétköznapi műsorok mostani évada viszont véget ért, így az idei évre elbúcsúzott az RTL-es Drága örökösök és a Nyerő páros is, míg a TV2-n a Fuss család és a Séfek séfe fináléját láthatták a nézők. Így november 11-től új műsorokkal küzdenek a nagy csatornák a nézőkért. Az RTL maratoni Konyhafőnök VIP adásokat sugároz majd, a TV2 pedig Majka új vetélkedőjével száll harcba, majd jön a Mintaapák.

A sorozat szereposztása ígéretes, ilyen ismert nevekkel napi sorozat itthon még nem készült. A nemzetközi példák, így a sorozat szlovák változatának sikere, de a promóciós szpotok is azt jelzik előre, hogy akár közönségkedvenc is lehet az új széria. A TV2 a Mintaapákkal 15 évnyi szünet után mutatott be új sorozatot, 2005-ben indult ugyanis a Jóban rosszban, a kórházas szappanopera viszont 2016-ban átkerült a SuperTV2-re, így az elmúlt 3 évben nem volt a csatornán sajátgyártású, naponta jelentkező sorozat.

Ismert színészekkel indul a Mintaapák (Forrás: TV2)
Ismert színészekkel indul a Mintaapák (Forrás: TV2)

A versengés persze nem csak az idei évre korlátozódik, hanem az előzetes bejelentések alapján jövőre is. Egy múlt heti szakkonferencián a TV2 és az RTL Klub vezetői is beszéltek a jövőbeni tervekről. A Big Picture televíziós konferencián Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója három, teljesen magyar fejlesztésű sorozat előzetesét mutatta be, amelyek jövőre kerülnek képernyőre. Ezek közül az előzetesek alapján talán az Apatigris lehet a legnagyobb siker, amelyben Scherer Péter a Váltótársak után újabb sorozatban lesz látható. A Barátok közt atyjaként szokták aposztrofálni Kalmár Tamást, aki egy 80 részes teleregényt készített Bátrak földje címmel. Ez a sorozat 1865-ben játszódik és a szerelem áll a középpontjában. Kicsit nyomasztóbb lesz a Mellékhatás című dráma, amely a béranya programmal foglalkozik. Emellett az is eldőlt, hogy jövőre újra lesz X-Faktor, de egy műsor is visszatér, hiszen folytatódik a Cápák közt. Ezek mellett egy új zenés show is debütál majd az RTL Klubon, az Amerikában a The Masked Singer címmel futó nagyszabású vetélkedő, ahol ismert emberek felismerhetetlen jelmezben adnak elő dalokat. A TV2 nagy visszatérőkről számolt be, hiszen jövőre is lesz Sztárban sztár leszek!, visszatér az Exatlon, valamint 2020 elején visszajön a képernyőkre a Bezár a bazár! is a 3. évadával.

Visszatérve a mögöttünk hagyott hétre, ismét az X-Faktor volt a legnézettebb műsor, de sokan nézték a Drága örökösöket, a Fókuszt és a Nyerő párost is a 18-49 évesek között. Ebben a célcsoportban a TV2 legerősebb műsora a Sztárban sztár leszek! volt. A teljes népességben is az X-Faktor nyert, de ott a két ismert hírműsor, az RTL Klub Híradója és a TV2 Tények című műsora is dobogós lett, ezek mellett a Drága örökösök és a Sztárban sztár leszek!-et érdemes még kiemelni.

Ahogy azt fent jeleztük, a 45. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) minden estét az RTL nyert. A két csatorna között pedig az egy héttel korábbi jelentős különbség megmaradt. Az RTL Klubot a tévék előtt ülők ötöde (19,9%) nézte, míg a TV2-nek meg kellett elégednie 9,6 százalékos közönségaránnyal.

A középmezőny élén továbbra is magabiztosan áll a Film+ (5% SHR), őt komolyabb lemaradással a Cool (2,3% SHR) követi, és vele van egy súlycsoportban a Viasat3 (2% SHR). A középmezőnyt pedig szokás szerint a Duna TV (0,9% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!