3p

Rekordév után döntött úgy a magyar állam, hogy eladja a Dunakeszi Járműjavítót részben orosz tulajdonosnak. Mintegy 100 millió forintos osztalékot azért még kivettek a cégből az utolsó pillanatban.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mindent rendben talált a Dunakeszi Járműjavító Kft. részben orosz megvásárlása kapcsán, a hivatal keddi döntése szerint a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló törvény szerinti vizsgálat elrendelésére okot adó körülmény nem áll fenn - derül ki a GVH határozatából.

A TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. május 20-án jelentette be a hivatalnak, hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek 90 százalékát a MÁV Zrt-től és a magyar államtól. A tranzakció révén a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. közvetett közös irányítást szerez a Dunakeszi Járműjavító Kft. felett.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) pedig tavaly decemberben döntött úgy, hogy versenyeztetés nélkül a magyar állam és a MÁV Zrt. az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt. részére kívánja értékesíteni a Dunakeszi Járműjavító Kft. tulajdonában lévő társasági részesedéseit. Az üzletben érdekelt Magyarország volt londoni nagykövete, Szalay-Bobrovniczky Kristóf is, aki a Magyar Vagon Zrt. nevű cégén keresztül tulajdonos a TMH Invest Hungaryben.

Nehéz megérteni, hogy miért éppen most adta el az állam a Dunakeszi Járműjavítót, a cég ugyanis rekordévet zárt 2019-ben. A nettó árbevétele a 2018-as 8,3 milliárd forintról 9,4 milliárdra ugrott, főleg a belső értékesítésből származó bevételek 15 százalékos növekedése miatt. A nyeresége 19 millió forintról 339 millióra gyarapodott. Ebből mintegy 102 millió forint osztalékot még ki is vettek a régi tulajdonosok, vagyis az állam, valamint a 10 százalékot birtokló kistulajdonosok. A további 237 millió forintot viszont eredménytartalékba helyezték. Az üzemi eredmény pedig szintén rekordszintű lett: 127 millió forintról 522 millióra hízott.

A beszámoló szerint a piaci helyzet évek óta változatlan, a MÁV-tól és a GYSEV-től lehet számítani megrendelésekre. Legutóbb például március 15-én jelentették be, hogy kigördült a Nyugati pályaudvarról és a Budapest-Szolnok vonalon közlekedik az első KISS emeletes motorvonat. Az emeletes motorvonatban magyar hozzáadott érték van, Magyarországon gyártották a forgóvázat, a Dunakeszi Járműjavító pedig részt vett az összeszerelésben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!