Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Rohamtempóban fejlődik a magyar vasúti közlekedés, kérdés, hogy pontos melyik irányba is.

Már többször beszámoltunk Magyarország keleti régiójának közlekedési helyzetéről, mely a közeljövőben várhatóan semmilyen érdemi fejlődésen nem fog átesni. Legalábbis ez szűrhető le abból, hogy az eredeti elképzelésekkel ellentétben végül kikerült a Mátészalka-Debrecen vasútvonal az uniós fejlesztési listából. Pedig a vonalon évente 825 ezer ember közlekedik átlagosan. 

A szakasz felújításának szükségére újabb tény világít rá, melyre a Mátészalkaleaks talált rá. A kezük ügyébe került egy régi, 1997-es menetrend, ami szerint abban az évben a Mátészalka-Debrecen 78 kilométeres távolságot a vonat mindössze 75 perc alatt tette meg.

szerk: a régióban egy másik viszonylatban még ennél is nagyobb leszakadás mutatkozik, hiszen 74 évvel ezelőtt rövidebb idő alatt lehetett vonattal eljutni Mátészalkáról Nyíregyházára, mint ma. A 99 percből 108 perces utazás lett a mindössze 55,2 kilométeres távolságon. 

November elsejétől a Kraszna Intercity ezt

a Mátészalka-Debrecen közötti 78 kilométeres távot 95 perc alatt fogja megtenni, vagyis egy perc alatt egyetlen kilométert sem lesz képes haladni az amúgy 90 km/h átlagsebességgel közlekedni képes vonat.

Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy november elsejétől Hajdúsámsonban is meg fog állni a vonat, ami pár perces menetidő-növekedést eredményez.

Ugyanakkor ezen a szakaszon lassan már semmi különbség nem lesz a személyvonat és az Intercity vonatok között. November elsejétől ugyanis a jellemzően minden bokorban és tanyán megálló személyvonat menetideje mindössze 13 perccel lesz hosszabb.

Kapcsolódó anyag:
Magyar valóság: balkáni állapotok a vasúton

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.