2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal, mennyiséget tekintve pedig 1 százalékkal nőtt 2011. december-2012. július között, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt tárta fel a a Nielsen felmérése.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport nyolc hónapi forgalma mintegy 905 milliárd forint. Ezen belül az átlagot jóval meghaladó, két számjegyű növekedést regisztráltak a piackutatók a legnagyobb forgalmú húsz élelmiszer közül a jégkrém mellett kávé, tejföl, margarin és ostyaszelet kiskereskedelmi bevételénél.

Mennyiség szempontjából a 10 milliárd forint forgalom feletti kategóriák közül legnagyobb a növekedés vodkánál (22 százalék). További sorrend: jégkrém (17), margarin (6), sör és tejföl (4-4), sajt, ásványvíz és túró (3-3), étolaj (2).

A Nielsen szerint az eladáshelyek súlyánál figyelmet érdemel, hogy a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan őrzik 27 százalékos piaci részesedésüket, értékben. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 33 százalékról 35-re emelkedett, nyolchónapos összehasonlításban. Ezt a 2 százalékpontot a 2 500 négyzetméteresnél nagyobb üzlettípustól vette el, amelynek részaránya 30 százalékra változott.

Regionálisan szembetűnik, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum – értékben mért - piaci részesedése 35 százalékról 34-re csökkent, egyik nyolchónapos periódusról a másikra. Viszont Északkelet részaránya 19-ről 20 százalékra emelkedett. (Ami a régiók lakóinak számarányát illeti: A Centrumban él országunk lakosságának 28, az északkeleti megyékben pedig 24 százaléka).

A közlemény szerint a tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül átlag felett bővült mennyiségben is, értékben is a sör, sajt, ásványvíz és tejföl bolti forgalma. Kiemelkedően több jégkrémet adtak el a szervezett kiskereskedelemben, érték szempontjából 24, mennyiség tekintetében pedig 17 százalékkal. Az italok és a jégkrém kedvező trendjei tükrözik a meleg tavaszi és forró nyári napokon megugrott keresletet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!