2p

A Hyundai dél-koreai autógyár 51,35 milliárd dollárt költ fejlesztésre a következő hat évben, az összeg egy jelentős részét pedig elektromos járművek fejlesztésére fordítják.

A világ ötödik és Dél-Korea legnagyobb járműgyártójának a közleménye szerint ebből az összegből csaknem 17 milliárd dollárt elektromos és önjáró autók technológiájának fejlesztésére fordít.

A Hyundai azzal számol, hogy 2025-re évi mintegy 670 ezer elektromos autót készít, és ezzel a világ harmadik legnagyobb elektromos autógyártója lesz; jelenleg az ötödik a ranglistán.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

A Hyundai Motor a dublini székhelyű Aptiv autótechnikai csoporttal hoz létre 4 milliárd dolláros közös vállalkozást 4-es és 5-ös SAE szintű autók 2022-ig történő kifejlesztésére.

A SAE (Society of Automotive Engineers) International 2014-ben egy szabvány formájában definiálta az autonóm gépjárművek terminológiáját, illetve megfogalmazta azok szintjeit az automatizáltság tekintetében. A 4-es szint magas szintű automatizáltságot jelent, amikor az automata járművezető-rendszer irányítja az összes dinamikus vezetési műveletet, még akkor is, ha a járművet vezető ember nem megfelelően reagál egy beavatkozási kérésre. A legmagasabb, 5-ös szint azt jelenti, hogy a jármű ember nélkül is közlekedhet.

A Hyundai a szeptember végével záródott három hónapról 365 millió dollár adózott eredményt jelentett, 59 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!