2p

A válasz egyszerű: a vasút. Erről és az ehhez szükséges fejlesztésekről is egyeztettek a résztvevők a Bulgária-Magyarország-Szerbia-Törökország közlekedési munkacsoport alakuló ülésén - mondta a technológiai és ipari miniszter.

Palkovics László telefonon nyilatkozott Isztambulból, azt mondta, fél éve, utolsó találkozásukkor több témában is egyeztetett török kollégájával, ezek közül az egyik a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatos koordináció volt.

Törökország, a Selyemút legnagyobb európai állama konzorciumot hozott létre, hogy megvizsgálja, miként lehet legjobban kihasználni a török, majd utána a bolgár-szerb-magyar vasútvonalat.

A cél: elkerülni Ukrajnát. Fotó: Pixabay
A cél: elkerülni Ukrajnát. Fotó: Pixabay

Az orosz-ukrán háború megmutatta, hogy a korábban reálisnak tűnő közlekedési módok kevésbé lesznek járhatók, Ukrajnát el kell kerülni – mondta a miniszter.

Az Európai Unió jelenleg az áruk 20 százalékát mozgatja vasúton, a cél, hogy ez az arány legalább 50 százalékra nőjön 2050-re.

A közlekedési munkacsoportban azt vitatták meg, hogy a négy ország milyen infrastruktúrát épít ki. Ugyanakkor az is fontos, hogy a teherfuvarozás járműállománya megfelelő legyen – hangsúlyozta Palkovics László, az egyik legnagyobb problémának nevezve az elavult állományt.

A munkacsoport résztvevői megállapodtak abban, hogy megkezdik megfelelő szerelvények gyártását, és Palkovics László arról számolt be, hogy Magyarország már bele is kezdett a folyamatba.

Abban is megegyeztek, hogy a személyszállítás fejlesztési lehetőségeit is megvizsgálják – közölte a tárcavezető.

Míg tengeren 45 nap alatt ér az áru Kínából Európába, addig vasúton ez az időtartam csupán 12 nap. A miniszter úgy fogalmazott: a mostani találkozón megteremtették a lehetőségét annak, hogy alternatív útvonalat ajánljanak a szállításhoz.

Palkovics László közölte, hogy legközelebb októberben egyeztetnek majd, éppen a Budapest-Belgrád vasútvonalon, egy vonaton.

(MTI) 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!