2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tarlós István szerint a budapestieknek egy fillérjébe sem kerül majd a 3-as metrószerelvények rozsdásodása, a Lánchíd pedig nem alkalmas gyalogoshídnak. A korábbi főpolgármester most Orbán Viktor személyes főtanácsadója.

Teljesen téves mondatok hangzottak el a 3-as metróról, valamint a főváros adósságáról - mondta a Magyar Nemzetnek adott interjúban Tarlós István. A korábbi főpolgármester szerint a kocsik korróziós hibáját, amit csak a három prototípus-szerelvénynél fedeztek fel a 37 szerelvény közül, az oroszok garanciálisan kijavítják, az a budapestieknek egy fillérjébe nem kerül. Ahogy arról az Mfor az év elején beszámolt: kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját. A padlólemezeket ugyanis gyakorlatilag felzabálta a rozsda. A 69 milliárdért beszerzett új szerelvényekkel nagyobb a baj, mint gondolták. A BKV december óta kéri az oroszokat, hogy térítsék meg a szétrohadó metrókocsik kárát - már három levelet küldtek az ügyben a Metrowagonmashnak, és egyébként perben is állnak a beszállítóval.

Tarlós jelenleg a miniszterelnök közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős megbízottja; új feladatáról elmondta, Orbán Viktor személyes főtanácsadója lett. Közlekedési és közmű-infrastruktúrák nagyberuházásainak véleményezése az egyik feladata, másrészt állandó kapcsolattartó lesz a kormány, a miniszterelnök és a mérnöktársadalom, elsősorban a mérnöki kamara között. Hivatalos megnyilvánulásokkal azonban a főváros munkájába nemigen akar beavatkozni.

Tarlós István arról is beszélt: szerinte a Lánchíd a városvezetés végső döntésétől függetlenül gyalogoshídnak nem alkalmas (a láncok, a tartók miatt a sétáló turistáknak a jelenlegi útpályáról a panoráma élvezhetetlen), a szerkezet korróziója pedig nem fog attól megállni, hogy az autók helyett csak járókelők, biciklisták fogják használni. Bár azt a kérdést nem kapta meg a Magyar Nemzettől a korábbi főpolgármester, hogy miért nem sikerült semmit előrelépni a Lánchíd felújítása ügyében regnálása alatt, Tarlós István megjegyezte: szerinte vitatható döntés volt 2010 előtt szinte az összes fejlesztési forrást előre elkölteni az M4-es metróra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!