3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az újonnan kinevezett közlekedési államtitkár a BKK mintájára állítja fel a Nemzeti Közlekedési Központot, amelyet egyelőre ő maga is fog vezetni.

Országos hatáskörű közlekedésszervezőként megalakult a Nemzeti Közlekedési Központ - közölte a Technológiai és Ipari Minisztériumhoz (TIM) pénteken az MTI-vel.

A Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) feladata a MÁV-Volán-csoport, a GYSEV és más szolgáltatók közszolgáltatásainak az állam nevében történő megrendelése, a közösségi közlekedési menetrendek összehangolása, a tarifarendszerek egységesítése és az utasok még színvonalasabb kiszolgálása. A kötött pályás fejlesztések stratégiai tervezése is az NKK-hoz tartozik, amely a beruházások megvalósításában az Építési és Beruházási Minisztérium szakmai partnere lesz - írják a közleményben.

Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára a közleményben kiemelte, a Nemzeti Közlekedési Központ küldetése, hogy minőségi, vonzó közösségi közlekedési kínálat, egységes és országos ütemes menetrendek, csatlakozások és tarifarendszer kialakításával győzzön meg minél többeket a gyors, kényelmes és megbízható közösségi közlekedés használatának előnyeiről. A tiszta és energiahatékony közlekedési módok megerősítése nélkül nincs hatékony környezetvédelem sem - tette hozzá.

A Technológiai és Ipari Minisztériumhoz (TIM) tartozó Nemzeti Közlekedési Központ országos közösségi közlekedési integrációs szervként foglalkozik feladataival, amelyeket részben a Budapesti Fejlesztési Központtól, a KTI Közlekedéstudományi Intézettől és a közúti, vasúti szolgáltatóktól vesz át. A tulajdonosi joggyakorló TIM és az NKK együttesen a szakpolitikai tervezésért, irányításért, a szolgáltatások megrendeléséért is felel majd. A társaságot átmenetileg a szakterületi államtitkár, Vitézy Dávid vezeti, az új vezérigazgatót egy hónapon belül kinevezik - olvasható.

A 2010 óta elvégzett infrastruktúra-, jármű- és szolgáltatásfejlesztések szilárd alapot teremtenek a közösségi közlekedés még lendületesebb, a városi és vidéki életminőséget egyaránt javító korszerűsítéséhez. A stratégiai célok megvalósításával az utazási igényekhez rugalmasan igazodó, egységesen magas színvonalú, az autózással szemben időben és árban is versenyképes szolgáltatási paletta áll majd a közlekedők rendelkezésére az ország minden részében - tájékoztatott a Technológiai és Ipari Minisztérium.

Mint a hvg.hu hozzáteszi, Vitézy volt az, aki még 2010-ben megalapította és a következő 4 évben vezette Tarlós István akkori főpolgármester kinevezése nyomán Budapest hasonló szervezetét, a Budapesti Közlekedési Központot, amelynek ugyanígy a fővárosi közösségi közlekedésben megrendelői feladatai voltak, valamint ugyanígy beruházásokért is felelt.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!