3p

A kínai turistákért egyre nagyobb a versenyfutás, hazánk jelenleg első helyen áll a visegrádi országok között. A schengeni övezet kiterjesztése tovább javítaná pozíciónkat, mivel jelenleg egy Bécsbe látogató kínai vízum nélkül nem jöhet át Budapestre, derül ki az mfor.hu körképéből.

A kínai turizmus fejlődése: tekintse meg diagramunkat!

Célzott marketingtevékenység

"A jövőben szeretnénk még szorosabbá fűzni az együttműködést a Hainan légitársasággal, hogy a minimálisra szorítsuk a brüsszeli járat miatt várható veszteséget" - jelentette be Vértes Róbert a Magyar Turizmus Rt. keddi rendezvényén.

2. táblázat

A társaság pekingi képviselője szerint az egyik legnagyobb gondot jelenleg az jelenti, hogy Magyarország még nem része a schengeni övezetnek. Emiatt egy kínai turista Bécsből csak akkor jöhet át Budapestre, ha vízumot igényel. Egy kérelmet 3-5 nap alatt bírálnak el.

[ajanlo=1510][igazitas=right/]A pekingi képviselet idén fókuszált marketing tevékenyéggel igyekszik megszólítani a potenciális turistákat. "Nem lehet egy kalap alá venni a lakosságot" - magyarázta Vértes Róbert. A pekingiek főleg a város nevezetességeire kíváncsiak, a Kanton térségében élők elsősorban szórakozni, kikapcsolódni szeretnének. A sanghajiak - a fővárosiakkal ellentétben - kevésbé hajlandóak a nagyvonalú költekezésre, számukra különösen fontos az ár-érték arány.

Kínában főként a közép- és felsőosztálybeliek engedhetik meg maguknak az utazást. Ez mintegy 50 millió embert jelent, ami - Kína összlakosságához képest - nem túl sok. Ezen kívül azonban nem szabad megfeledkezni Hong Kong lakosairól sem, akiknek nincs szükségük vízumra, jobb anyagi körülmények között élnek és nyelveket is beszélnek.

"Ebben az évben az internetre is nagyobb hangsúlyt helyezünk" - mondta a pekingi képviselő. - "Kínában 110 millióan használja a világhálót, ám ez a szám rohamosan növekszik. Mi ezt a réteget szeretnénk megcélozni. Bár az utazók többsége elsősorban Nyugat-Európára kíváncsi, a régióban - az érkező turisták számát tekintve - mienk a vezető pozíció."

A turizmusra a kínai gazdaság dinamikus fejlődése is jelentős hatást gyakorol. A világ legnépesebb országa mind fogadó, mind küldő területként a világ negyedik legkedveltebb desztinációja volt az elmúlt esztendőben. A Kínába érkező 41,8 millió turista 11 százalékos részesedést biztosít az ázsiai ország számára a nemzetközi turistaérkezésekből.

A kiutazás területét is emelkedés jellemzi, 2004-ben 16 milliárd dollárt fordítottak külföldi látogatásokra. Kína a maga 20,22 millió turistájával tavalyelőtt a kilencedik legjelentősebb küldőországnak számított. A Turisztikai Világszervezet becslései szerint az ázsiai ország e tekintetben 2020-ra - Németország, Japán és az Egyesült Államok után - a negyedik helyre léphet.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
Az Asia Center lesz a kínai kereskedelem zászlóshajója Kínai óriáscég települ Székesfehérvárra Hazánk lehet Kína trójai falova

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!