3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nincs üzlet vásárló nélkül. Megnyeréséhez az árukínálaton, a minőségen, az árpolitikán és a reklámon túl egyre több vállalkozás él az üzlet "megjelenésének" profi kialakításával. Egy új üzlethelyiség megtervezése vagy egy régi átalakítása azonban nem könnyű feladat, számos részlet kidolgozását kívánja meg.

Az üzlet külképének fontos mondanivalója van, már első ránézésre is azt kell sugallnia, amit az üzlet a zászlajára tűzött: eleganciát, fiatalos lendületet, exluzivitást, családias környezetet...

Egy üzlet kialakításánál az első lépés a vevőpozicionálás, tehát meg kell határoznunk, hogy mely vevőréteget kívánjuk az értékesítésre szánt árukészlettel megcélozni és milyen árszínvonalon tesszük ezt.
A vásárlókör számára fontos információkat - ma már egyre inkább életérzést - kell sugallnia az üzlet arculatának. Ennek ismeretében tervezzük vagy terveztessük meg a belsőépítészeti megoldásokat, a világítást és válasszunk üzletberendezést.

Igen lényeges az üzletportál kialakítása, hiszen ez jelenti az "első találkozást" a céggel. Jó, ha a logó tervezésénél tudatjuk a grafikus szakemberrel, hogy az emblémát üzletfeliratként is kívánjuk használni, mivel fontosak a jól megválasztott betűformák és színek. A trend e területen is - akárcsak az üzletberendezéseknél - a letisztult vonalvezetés mellett dönt, a nem túl kalligrafikus formák irányába mutat.

A színválasztásnál nem elhanyagolható szempont a pszichológiai hatás sem, minden színnek információtartalma van. A portál kialakításánál vigyázzunk a sötét színekkel, a fekete nagy felületen történő alkalmazása semmiképp nem jó választás. Csalogatóbb a fémes hatás, a világos, optimizmust árasztó színek használata. Sokoldalúan alkalmazható ez esetben is a jól elhelyezett megvilágítás, éppúgy mint a kirakat kialakításánál. A kirakat fényei egyébként ösztönösen odavonzzák a tekintetet, ötletesen kialakított kirakati installációval, dekorációval máris becsalogattuk a vevőt.

A belső megvilágításnál tanácsos a meleg színhatású fények használata, ha lehet kerüljük a hideg neonfényt. Az áru elhelyezésénél törekedni kell a funkcionalitásra és a helyes ergonómiára, tehát pontosan térképezzük fel, milyen tárolási és installációs igényünk van (pl. jól elérhető polcok, akasztós tárolók stb.). Az üzletbelső tegye lehetővé a kényelmes vásárlást, az árukészlet elhelyezése legyen jól áttekinthető. A színek, formák, korosztályok, nemek szerinti csoportosítás letisztult világot kölcsönözhet az üzletnek, így a "tétova" vásárló sem fog egy gyors pásztázás után kifordulni az üzletből.

És ha már a vásárló válogat, sétálgat a polcok és a sztenderre kirakott ruhák között, hatásos egy-egy jól elhelyezett poszter, attrap, padlógrafika vagy a legújabb kollekciónkba öltöztetett próbababa. Ha pedig sikerült megnyernünk a vevőt, a megvásárolt terméket reklámcsomagolásban adjuk át, hogy visszatérjen hozzánk. Nem mellesleg, amíg hazaér, potenciális vevőink is szemügyre vehetik a szatyrunkat, na és azon a logónkat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!