Az építési törmeléket és sittet szállító cégek versenyképességét nagymértékben rontja, hogy a budapesti építkezésről kikerülő hulladékot a főváros határától több tíz kilométer távolságra lévő lerakókba kell elszállítani. Ráadásul a budapesti utakra érvényes tengelyterhelési korlátozások miatt a főváros területéről szállító teherautókat nem lehet teljesen megrakni, tehát a járművek félig kihasználatlanul ingáznak az építkezések és a lerakók között.
Ezen segítene, ha a Budapestről kivezető autópályák, valamint fontosabb utak mentén olyan depók létesülnének, ahol az ideszállított építési törmeléket szelektálnák és minősítenék, majd a még hasznosítható anyagokat feldolgoznák - fogalmazott Csoltó Gábor, A TFE elnöke. Ezzel jelentősen csökkentenék a költségeket, továbbá a jobb kihasználtságot szolgálná, hogy a telephelyek az elsődleges nyersanyagok - sóder, homok, humusz - logisztikájában is fontos szerepet töltenének be.
A depókat törő-osztályozó berendezésekkel és veszélyes anyagokat kezelő részleggel kell majd felszerelni, így a költségek ingatlanonként 500 millió és 1 milliárd forint között alakulhatnak. A telephelyek létesítése iránt a TFE tagvállalatai közül is többen érdeklődnek. Emellett az egyesület egyebek mellett a Fővárosi Önkormányzattal is felvette a kapcsolatot annak érdekében, hogy a beruházások terve a Budapest fejlesztési céljait összegző Podmaniczky-tervbe is bekerüljön, s ily módon jobb esély nyíljon európai uniós beruházási támogatások elnyerésére. A tervek szerint az első depók másfél-két év múlva kezdhetik meg működésüket - írja a Világgazdaság.