A NEXON 2004-ben lett 15 éves, ezt jelentős növekedéssel ünnepelte a vállalat: 1,6 milliárd forintos forgalmat bonyolított, amely 2003-hoz képest 24 százalékos bővülést jelent. Ebben az évben ügyfelei száma elérte a 2400-at, árbevétele pedig 24 százalékkal haladta meg az előző évit. A cég 280 új ügyfele között van többek között az IBM Data Storage Products Kft., a Foxconn Hungary Kft., a Gyermely Élelmiszeripari Rt., a KUKA Robotics Hungaria Kft., az OBI Hungary Kft. és a Wienerberger Téglaipari Rt..
A NEXON töretlen növekedése jelzi, hogy a humáninformatika olyan informatikai részpiac, melyen a hazai gyártók termékei sokszor előnyt élveznek a multinacionális termékekkel szemben. A speciális szakértelmet a multinacionális vállalatirányítási rendszer (ERP) gyártók képviselői is elismerik.
"Minden informatikai rendszer esetén kulcsfontosságú, hogy integrálható legyen a vállalat teljes informatikai környezetébe." - nyilatkozta Héray Katalin, a NEXON marketing vezetője. "A piac mára megértette, hogy ez az integrálhatóság több szinten értelmezhető. Nem csak az bír jelentőséggel, hogy a vállalatirányítási rendszer különböző moduljai integráltak legyenek egymással, de az is fontos kérdés, hogy a vállalatirányítási rendszer és az egyéb - például a beléptető - rendszerek között milyen gyorsan és milyen költségek árán alakítható ki integrált kapcsolat."
Ebből a szempontból először azt kell megvizsgálni, hogy a humáninformatikai rendszerek - a bérügyvitel, a beléptetés és munkaidő-nyilvántartás, valamint a humánerőforrás-gazdálkodás - egymással teljes mértékben integráltak-e. Ha igen, akkor papír alapú adminisztráció jelentős része megszüntethető, és a munkaerővel kapcsolatos adminisztráció meghatározó hányada automatikusan lezajlik. "Ezután kerülhet sor a humáninformatikai rendszerek vállalatirányítási rendszerrel való integrációjára, amit a piacvezető megoldások kiemelkedő módon, teljes mértékben támogatnak." - hangsúlyozza a szakember.
A fentieken túl fontos szempontot jelent, hogy az integráltság fogalma nem egyenértékű azzal, hogy egyetlen gyártótól szerezzük be informatikai megoldásainkat. Jellemzően a nagyobb gyártóknál is független csapatok fejlesztik a termékeket, és a multinacionális cégek rendszerint felvásárlás segítségével bővítik termékportfoliójukat. A felvásárolt szoftverek pedig sokszor kevésbé kompatibilisek a felvásárló megoldásaival, mint az olyan független gyártók megoldásai, akik számára a tökéletes integrálhatóság alapvető kérdést jelent.
Az outsourcing erősödését mutatja, hogy immár több mint 60.000 magyarországi munkavállaló bérét fejtik a nexONSOURCE megoldás keretei között, többek között a Flextronics számára. "Mi a kiszervezésnek köszönhetően nagyon komoly energiákat tudtunk átirányítani olyan egyéb személyügyi tevékenységre, melyeket stratégiailag fontosabbnak tartunk a bérszámfejtésnél. Így számunkra az outsourcing nem csak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár." - nyilatkozta Papp Péter, a 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató Flextronics humánerőforrás vezetője.
(Menedzsment Fórum)
Erősödnek a hazai humáninformatikai rendszerek
Jelentősen bővült a NEXON eredménye 2004-ben, ez a növekedés a hazai gyártású humáninformatikai rendszerek erősödését is jelzi - vélekednek a szakemberek. A piac kisebb átrendeződésére pedig abból lehet következtetni, hogy a NEXON outsourcing üzletága még jelentősebb - 45 százalékos - növekedést könyvelt el, így ezen üzletág részesedése a cég teljes árbevételéből elérte a 33 százalékot.