3p

Jelentősen bővült a NEXON eredménye 2004-ben, ez a növekedés a hazai gyártású humáninformatikai rendszerek erősödését is jelzi - vélekednek a szakemberek. A piac kisebb átrendeződésére pedig abból lehet következtetni, hogy a NEXON outsourcing üzletága még jelentősebb - 45 százalékos - növekedést könyvelt el, így ezen üzletág részesedése a cég teljes árbevételéből elérte a 33 százalékot.

A NEXON 2004-ben lett 15 éves, ezt jelentős növekedéssel ünnepelte a vállalat: 1,6 milliárd forintos forgalmat bonyolított, amely 2003-hoz képest 24 százalékos bővülést jelent. Ebben az évben ügyfelei száma elérte a 2400-at, árbevétele pedig 24 százalékkal haladta meg az előző évit. A cég 280 új ügyfele között van többek között az IBM Data Storage Products Kft., a Foxconn Hungary Kft., a Gyermely Élelmiszeripari Rt., a KUKA Robotics Hungaria Kft., az OBI Hungary Kft. és a Wienerberger Téglaipari Rt..

A NEXON töretlen növekedése jelzi, hogy a humáninformatika olyan informatikai részpiac, melyen a hazai gyártók termékei sokszor előnyt élveznek a multinacionális termékekkel szemben. A speciális szakértelmet a multinacionális vállalatirányítási rendszer (ERP) gyártók képviselői is elismerik.

"Minden informatikai rendszer esetén kulcsfontosságú, hogy integrálható legyen a vállalat teljes informatikai környezetébe." - nyilatkozta Héray Katalin, a NEXON marketing vezetője. "A piac mára megértette, hogy ez az integrálhatóság több szinten értelmezhető. Nem csak az bír jelentőséggel, hogy a vállalatirányítási rendszer különböző moduljai integráltak legyenek egymással, de az is fontos kérdés, hogy a vállalatirányítási rendszer és az egyéb - például a beléptető - rendszerek között milyen gyorsan és milyen költségek árán alakítható ki integrált kapcsolat."

Ebből a szempontból először azt kell megvizsgálni, hogy a humáninformatikai rendszerek - a bérügyvitel, a beléptetés és munkaidő-nyilvántartás, valamint a humánerőforrás-gazdálkodás - egymással teljes mértékben integráltak-e. Ha igen, akkor papír alapú adminisztráció jelentős része megszüntethető, és a munkaerővel kapcsolatos adminisztráció meghatározó hányada automatikusan lezajlik. "Ezután kerülhet sor a humáninformatikai rendszerek vállalatirányítási rendszerrel való integrációjára, amit a piacvezető megoldások kiemelkedő módon, teljes mértékben támogatnak." - hangsúlyozza a szakember.

A fentieken túl fontos szempontot jelent, hogy az integráltság fogalma nem egyenértékű azzal, hogy egyetlen gyártótól szerezzük be informatikai megoldásainkat. Jellemzően a nagyobb gyártóknál is független csapatok fejlesztik a termékeket, és a multinacionális cégek rendszerint felvásárlás segítségével bővítik termékportfoliójukat. A felvásárolt szoftverek pedig sokszor kevésbé kompatibilisek a felvásárló megoldásaival, mint az olyan független gyártók megoldásai, akik számára a tökéletes integrálhatóság alapvető kérdést jelent.

Az outsourcing erősödését mutatja, hogy immár több mint 60.000 magyarországi munkavállaló bérét fejtik a nexONSOURCE megoldás keretei között, többek között a Flextronics számára. "Mi a kiszervezésnek köszönhetően nagyon komoly energiákat tudtunk átirányítani olyan egyéb személyügyi tevékenységre, melyeket stratégiailag fontosabbnak tartunk a bérszámfejtésnél. Így számunkra az outsourcing nem csak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár." - nyilatkozta Papp Péter, a 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató Flextronics humánerőforrás vezetője.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!