[ajanlo=95][igazitas=left/]A csepeli kikötőt a kormány a közelmúltban országos közforgalmú kikötővé nyilvánította. Az állami 10-15 milliárd forintos szerepvállalás mellett az uniós támogatás elérheti a további fejlesztési költségek 20-30 százalékát. Az EU 2007-ben induló új költségvetési ciklusában, három-öt év alatt megvalósítandó legfontosabb fejlesztések között várhatóan szerepel a csepeli szabadkikötőbe vezető vasútvonal teljes átépítése, illetve a már túlterhelt környező közúthálózat korszerűsítése.
Az ÁPV Rt. adatai szerint a csepeli szabadkikötőben jelenleg mintegy ötven vállalkozás és szervezet végez munkát. A Mahart utódcégének részesedésével működik a területen az Agroterminál, a Gabonatárház, a Container Center és a Ferroport. A csepeli kikötő két szárazárus és egy, a kőolajtermékek rakodására kialakított kereskedelmi medencével rendelkezik. Kiépített rakodópartjának a hossza mintegy kétezer méter. A hajók kiszolgálását nyolc portáldaru és négy híddaru végzi, összesen 27 kilométer vasúti pályát magában foglaló rendező pályaudvarán három dízelmozdony dolgozik - írja a Népszabadság.
Feldarabolják a csepeli szabadkikötőt
Két vállalkozásra bontja a Mahart legértékesebb utódcégének tartott Szabadkikötő Rt.-t az ÁPV Rt. A privatizáció előtt álló társaság üzleti értékét meghatározó csepeli kikötő - az eddigi elképzelésekkel szemben - állami kézben marad, működtetése viszont magánkézbe kerülhet, számol be a Népszabadság.