2p

Két vállalkozásra bontja a Mahart legértékesebb utódcégének tartott Szabadkikötő Rt.-t az ÁPV Rt. A privatizáció előtt álló társaság üzleti értékét meghatározó csepeli kikötő - az eddigi elképzelésekkel szemben - állami kézben marad, működtetése viszont magánkézbe kerülhet, számol be a Népszabadság.

[ajanlo=95][igazitas=left/]A csepeli kikötőt a kormány a közelmúltban országos közforgalmú kikötővé nyilvánította. Az állami 10-15 milliárd forintos szerepvállalás mellett az uniós támogatás elérheti a további fejlesztési költségek 20-30 százalékát. Az EU 2007-ben induló új költségvetési ciklusában, három-öt év alatt megvalósítandó legfontosabb fejlesztések között várhatóan szerepel a csepeli szabadkikötőbe vezető vasútvonal teljes átépítése, illetve a már túlterhelt környező közúthálózat korszerűsítése.

Az ÁPV Rt. adatai szerint a csepeli szabadkikötőben jelenleg mintegy ötven vállalkozás és szervezet végez munkát. A Mahart utódcégének részesedésével működik a területen az Agroterminál, a Gabonatárház, a Container Center és a Ferroport. A csepeli kikötő két szárazárus és egy, a kőolajtermékek rakodására kialakított kereskedelmi medencével rendelkezik. Kiépített rakodópartjának a hossza mintegy kétezer méter. A hajók kiszolgálását nyolc portáldaru és négy híddaru végzi, összesen 27 kilométer vasúti pályát magában foglaló rendező pályaudvarán három dízelmozdony dolgozik - írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!