A jelöléseknek alapvetően az eddiginél több információt kell majd tartalmaznia. A csomagolt árucikkeken a vásárlóknak tudtára adott információ mennyisége nem lehet kevesebb az eddiginél - követeli Harald Glatz, az AK Wien fogyasztóvédelmi osztályának vezetője. Ezek között szerepelnie kell a tárgymegjelölésnek, a cég nevének és címének, a nettó mennyiségnek, a tápértéknek (kalória, zsír-, szénhidrát- és cukortartalom), az eltarthatósági időnek, az összetételnek és az adalékok felsorolásának, valamint a tárolási útmutatónak.
Fontos a jó olvashatóság
Fontos, hogy a jövőben az információkat közvetlenül a terméken kell elhelyezni. Fontos követelmény a jó, illetve az eddiginél jobb olvashatóság. A legkisebb betűméret 1,5 mm lehet. Az AK által készített felmérés szerint a 0,6-1,5 mm közötti betűnagyság nem megfelelő színkontraszt esetén szinte olvashatatlan.
A fogyasztóvédők közösen lépnek fel
A fogyasztóvédelmi szervezetek a megjelölés kérdésében Európa szerte "egységfrontot alkotnak" - jelentette ki Harald Glatz. Az új rendelkezések bevezetéséig a termelők és a kereskedők változatlanul arra fognak hivatkozni, hogy nem áll rendelkezésre elegendő hely az információk elhelyezéséhez és a vásárlók egyébként sem olvassák el azokat. Heinz Schöffl, az AK Wien fogyasztóvédője szerint ez azért van, mert "a felirat eleve olvashatatlan". A kevés helyre vonatkozó érvelést is elveti: "reklámfeliratokra bármennyi hely van a csomagolásokon".
Az internet nem megoldás
Az AK Wien bírálta azt a számos gyártó által követett gyakorlatot, hogy a csomagolás helyett az interneten teszik közzé termékinformációikat. "Az információ-szolgáltatás kötelezettsége a gyártót terheli" - hangsúlyozta ki Heinz Schöfl. "A vásárlásról a döntés az üzletben születik meg. Az internet erre nem jelent megoldást."