Sikeres marketingfogások
Édes mostoha!
Közben természetesen nem hanyagolták el a marketingmunkát sem. Gyerekdélutánokat rendeztek, ahol a megjelent apróságokat és szüleiket kakaó és vajas kifli mellett kalauzolták körbe a boltban. Távozáskor pedig matricákat adtak a résztvevőknek, mely szerint: Ermának szíve van - jót ad és olcsón!
Ezerkilencszázharmincöt több szempontból is sok újat hozott a cég életébe. Ekkor mutatták be a nagy sikerű Édes mostoha című filmet, melynek előadásain a közönségnek apró, tarkán kivarrott ERMA-s zsebkendőket osztogattak. Reklám és praktikum keveredett e fogásban: a hölgyek ugyanis ebbe zokoghatták bele könnyeiket. A premierre alkották meg a cégnév új feloldását is: Elvünk Rendes Munkát Adni.
A Teréz körútra költöztek
A másik újdonság az új üzlet volt: akkor költözött a cég a József körútról a ma is meglévő Teréz körúti boltba. Itt korábban Nieger Jenő vendéglős próbálkozott, ám belebukott vállalkozásába. Rózsáék május elején évi tizenkétezer pengő bérért vették ki a helyiséget. A belső és külső terek átalakításával Rákos Pál építészt bízták meg. Ő, mivel a megrendelő hatalmas belső hallt szeretett volna, Székely Béla építőmestert bízta meg a főfalak kiváltásával. A roppant nehéz, bonyolult és veszélyes munkát három hónap alatt végezték el. Jól mutatja a feladat nagyságát, hogy a költségek meghaladták a tízezer pengőt.
Az új boltban még több árut kínáltak, mint a korábbi helyen. Volt itt valódi és ál perzsaszőnyeg, pántlika, szövet, díszpárna, női és férfi fehérnemű, hímzett terítő, kötőhuzal, zsineg és millió egyéb termék is.
A legnagyobb sikert azonban az előrajzolt hímzett terítők aratták. Ha a vevő netán elakadt a munkában, bejöhetett, és segítséget kapott a folytatáshoz a készséges eladóktól. Rózsáék a harmincas évek végén már az USA-ba is exportáltak, s csak találgatni lehet, mi lett volna a vállalkozás sorsa, ha nem jön közbe a második világháború, majd 1947-ben az államosítás...
Lázin Miklós András