2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy vesztett háború után és egy gazdasági világválság küszöbén alapította - abban az időben szokatlan módon - két fiatal lány a Teréz körút és a Dohnányi Ernő - akkor Hegedűs Sándor - utca sarkán a ma is meglévő ERMA-t. Az mfor.hu Mesél a múlt sorozatának jelen részében bemutatjuk, hogy lett naggyá e vállalkozás...

Sikeres marketingfogások

Édes mostoha!

Közben természetesen nem hanyagolták el a marketingmunkát sem. Gyerekdélutánokat rendeztek, ahol a megjelent apróságokat és szüleiket kakaó és vajas kifli mellett kalauzolták körbe a boltban. Távozáskor pedig matricákat adtak a résztvevőknek, mely szerint: Ermának szíve van - jót ad és olcsón!

Ezerkilencszázharmincöt több szempontból is sok újat hozott a cég életébe. Ekkor mutatták be a nagy sikerű Édes mostoha című filmet, melynek előadásain a közönségnek apró, tarkán kivarrott ERMA-s zsebkendőket osztogattak. Reklám és praktikum keveredett e fogásban: a hölgyek ugyanis ebbe zokoghatták bele könnyeiket. A premierre alkották meg a cégnév új feloldását is: Elvünk Rendes Munkát Adni.

A Teréz körútra költöztek

A másik újdonság az új üzlet volt: akkor költözött a cég a József körútról a ma is meglévő Teréz körúti boltba. Itt korábban Nieger Jenő vendéglős próbálkozott, ám belebukott vállalkozásába. Rózsáék május elején évi tizenkétezer pengő bérért vették ki a helyiséget. A belső és külső terek átalakításával Rákos Pál építészt bízták meg. Ő, mivel a megrendelő hatalmas belső hallt szeretett volna, Székely Béla építőmestert bízta meg a főfalak kiváltásával. A roppant nehéz, bonyolult és veszélyes munkát három hónap alatt végezték el. Jól mutatja a feladat nagyságát, hogy a költségek meghaladták a tízezer pengőt.

Az új boltban még több árut kínáltak, mint a korábbi helyen. Volt itt valódi és ál perzsaszőnyeg, pántlika, szövet, díszpárna, női és férfi fehérnemű, hímzett terítő, kötőhuzal, zsineg és millió egyéb termék is.

A legnagyobb sikert azonban az előrajzolt hímzett terítők aratták. Ha a vevő netán elakadt a munkában, bejöhetett, és segítséget kapott a folytatáshoz a készséges eladóktól. Rózsáék a harmincas évek végén már az USA-ba is exportáltak, s csak találgatni lehet, mi lett volna a vállalkozás sorsa, ha nem jön közbe a második világháború, majd 1947-ben az államosítás...

Lázin Miklós András

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!