A cég jó eséllyel pályázik a kubai vasút által kiírt nyolcvan darabos ércszállító vagon gyártására, ugyanakkor az iráni vasúttársaságnak már biztosan leszállítanak 200 darab ilyen vagont - mondta Farkas Kálmán, a cég ügyvezető igazgatója. A társaság ugyanakkor tavaly elnyerte az osztrák vasút száz konténerszállító vasúti tehervagon gyártására vonatkozó megrendelését, és további száz ilyen kocsira opciós szerződésük is van.
[ajanlo=98][igazitas=left/]A Tiszavas kapacitásának mintegy felét teszi ki a gyártás, a másik fele az eredeti profilból, vagyis a tehervagonok javításából tevődik össze. Ez utóbbi túlnyomó hányadát a MÁV megrendelései adják. Farkas Kálmán közölte az MTI-nek: tudomása szerint továbbra is napirenden szerepel a Tiszavas privatizációja, ám amíg a MÁV helyzete nem rendeződik, addig a vasúttársaság vélhetően nem hirdeti meg eladásra a járműjavítót.
A MÁV legnagyobb tehervagon-javító cégének számító miskolci társaság az elmúlt évet 4,75 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 72,8 millió forint mérleg szerinti eredménnyel zárta, míg 2003-at alig 3 milliárd forintos forgalommal és 2 millió forintos eredménnyel. Az idei évben - miután az elmúlt évhez képest valamelyest csökkent az anyagigényesebb teherkocsigyártás - 4 milliárd forint körüli árbevétellel és 30 millió forint mérlegszerinti eredménnyel számolnak.
(MTI)
Külföldre is termel a Tiszavas
A MÁV Rt. kizárólagos tulajdonában lévő miskolci székhelyű Tiszavas Járműjavító Kft. reményei szerint az idén már a tengerentúlra is gyárt majd vasúti vagonokat.