Az éves svájci óraexport huszonötmillió darab - tudatta az óragyártók szövetsége. A svájci órások vesztesége nagyjából nyolcszáz millió svájci frank a hamisítások miatt. Ehhez képest a legnagyobb svájci órás vállalkozás, a Swatch csoport éves óraeladásainak értéke körülbelül négymilliárd svájci frank.
A Swatchot is érintheti a hamisítás, ugyanis a cégnevet viselő órákon kívül a csoport egy sor luxusmárkának is a gazdája, mint a Breguet, az Omega és a Longines. A hamisítók mindazonáltal elsősorban a Rolex vagy a Cartier modellekkel próbálkoznak, de nem vetik meg az olcsóbb árfekvésű órákat sem, különösen azóta, hogy az óravásárlások egy része a neten keresztül zajlik.
Svájcban egyre jobban aggódnak a hamisítványok terjedése miatt, az óraipar nagyjai nehézségekkel néznek szembe. Ugyanakkor a Swatch üzleti forgalmát az óra és ékszer szegmensben tavaly több mint 13 százalékkal növelte. A csoport még nem tett közzé gazdálkodási eredményjelentést, de a 2005. évihez képest javulásra számít. Márpedig tavalyelőtt 21 százalékot javított eredményén, igaz, nem csak az óraipari részleg teljesítményének köszönhetően.
A Swatch igen jól döntött, amikor portfoliójába felvett különböző luxusmárkákat, mivel a múlt évben ezen szegmens forgalma fejlődött a legdinamikusabban, némileg ellentmondva a hamisítványok - főként az internetnek köszönhető - sikeres piaci szereplésének. A befektetőknek a cég iránti bizalmát tükrözi, hogy a zürichi tőzsdén a Swatch-részvény egy év alatt 47,7 százalékkal drágult.
A svájci óraipar szereplőinek egyébként tetszik a hamisítás elleni harc új módszere: a külföldről érkező turisták behozott óráit hozzáértők vizsgálják meg és a hamisítványokat elkobozzák.