A két nagy amerikai napenergiával foglalkozó vállalat közös működése nagy hatást gyakorolhat a rendkívül fiatal és folyamatosan fejlődő iparágra. Mint Tom Werner, a SunPower vezérigazgatója kifejtette, e két ambiciózus vállalat együttműködése révén csökkenthetők lesznek a túlságosan magas költségek. Werner szerint 2012-re a nappanelok felszerelési és üzembe állítási költsége akár a jelenlegi felére is csökkenhet, ami sokkal versenyképesebbé teszi majd a hagyományos áramszolgáltatókkal való harcban a vállalatot.
Az Egyesült Államok napenergia-piaca a várakozások szerint idén 20 százalékos növekedés elé néz, aminek egy része az állami támogatásokból adódik, de egyre nő a napenergiát felhasználó magánszemélyek és cégek száma is. Ezt nagyban elősegíti, hogy olyan óriásvállalatok, mint a Microsoft és a Google is megjelentek a piacon mint megrendelők. Pénzügyi szakértők szerint egyre többen ismerik fel, hogy a megújuló energia, különösen a napenergia piaca milyen dinamikusan növekszik, ráadásul óriási potenciállal bír.
A SunPower részvényeinek ára a tavalyi bevezetés óta megduplázódtak, és a részvényesek további növekedésre számíthatnak. Vannak azonban óvatosságra intő hangok is a piacon, amelyek úgy vélik, hiába csökkenek a nappanelok felszerelési költségei, ha a panelok árait nem tudják lejjebb vinni, akkor ez nem lesz elég a napenergia versenyképességének és a piaci részesedésének tartós növekedéséhez.