2p

Az önértékelés a vállalat minden területén rendkívül fontos, nincs ez másképpen a minőségbiztosítással sem. A külső szemlélő ugyanis kevésbé ismeri a cégünk belső ügyeit, erősségeit és gyengeségeit, amelyek kihatnak a vállalat tevékenységének színvonalára és eredményességére.

A "milyen formában értékeljünk" megválasztásakor ugyancsak jelenlegi fejlettségünk, és az ebből következő információigény a döntő.

Értékelhetünk

  • témakörönként,

  • rész-témakörönként,

  • kérdésenként.


Szóba jöhet

  • többfokozatú értékelőskála

  • százalékos értékelés

  • szöveges értékelés, erősségek - gyengeségek listázása

  • "útkereső" kártya

  • RADAR-elven alapuló pontozás (a minőségi díjak értékelésekor használt módszer)


"Milyen gyakran végezzünk önértékelést?" Minthogy a módszert általában átfogó áttekintésre használják, (bár a szervezet részeire és folyamataira önállóan is alkalmazható), s az alkalmazott eszközrendszertől függően jelentős erőforrásokat is igényelhet, 2-5 éves gyakoriság szokott szóba jönni.

4. Önértékelés és stratégiaalkotás

A stratégia fő feladata, hogy meghatározza azt az utat, melyen járva egy adott időszakban legeredményesebben tudjuk küldetésünket beteljesíteni úgy, hogy azzal együtt jövőképünkhöz is közelebb kerüljünk.

A vezetés számára a stratégiaalkotás a külső és belső helyzet állandó elemzésén alapuló, folyamatos feladat. A rendszeresen végrehajtott önértékelés árnyalt képet ad belső helyzetünkről, legfontosabb külső kapcsolatainkról és azok eredményességéről. Kiérlelt, kidolgozott módszereket alkalmazva (NMD modell, RADAR-elv), lehetőségünk nyílik a legkiválóbbakkal történő szint-összehasonlításra.

Mindezek a vezetés számára nélkülözhetetlen bemenő információkat szolgáltatnak a sikeres stratégiaalkotáshoz.

Egyre strukturáltabb módszerek alkalmazása az önértékelésben egyre konkrétabb beavatkozási pontok meghatározását teszik lehetővé egy stratégiailag meghatározott időszakon belül is.

Az önértékelés a jó tervezés előkészítésén kívül a végrehajtási szakasz sikerére is kihat. Erősíti a csapatszellemet, segít a "közös nyelv" kialakításában, ezáltal fejleszti a szervezeti kultúrát. Munkatársaink számára az értékelésben betöltött aktív, felelősségteljes szerep jelentős motiváló hatással bír az önértékelésből következő feladatok megoldásában is.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!