3p

Az úgynevezett egészséges élelmiszerek forgalma az egyéb élelmiszerek átlagánál jóval nagyobb mértékben emelkedett tavaly az ACNielsen piackutató vállalat felmérése szerint. A társaság úgy véli: az egészséges, valamint fiatalos élelmiszerek és italok a világ leggyorsabban növekvő termékcsoportja.

Az úgynevezett egészséges élelmiszerek forgalma az egyéb élelmiszerek átlagánál jóval nagyobb mértékben emelkedett tavaly az ACNielsen piackutató vállalat felmérése szerint. A társaság úgy véli: az egészséges, valamint fiatalos élelmiszerek és italok a világ leggyorsabban növekvő termékcsoportja.

[ajanlo=229][igazitas=left/]A fogyasztókat világszerte érdeklik a fogyókúrával és az egészséggel kapcsolatos témák. Egy nemzetközi felmérés szerint az egészséges életmódot, valamint a súlycsökkentést hirdető élelmiszerek és italok tartoznak a világ leggyorsabban növekvő forgalmú termékei közé. A vásárlók elsősorban azon cégek termékeit keresik, amelyek egészséges és egyúttal finom élelmiszereket állítanak elő. A legnagyobb figyelem pedig azokra az egészségügyi területekre - elhízás, cukorbetegség elleni küzdelem - összpontosul, amelyeket a média is felkap.

Az élelmiszerfajták eladásának növekedési listája élén az olívaolaj áll, amelyből 53 százalékkal adtak el többet kiskereskedelmi forgalomban 2004-ben, mint egy évvel korábban. A szintén az egészséges étrend részét képező magvak és mogyorófélék értékesítése 30 százalékkal, a sajtok eladása 25, a tejdesszerteké 23 százalékkal volt magasabb tavaly, mint 2003-ban. A nemzetközi piackutató cég csaknem 60 országban végzett kiskereskedelmi kutatásai kimutatták, hogy a jó közérzetet szolgáló élelmiszerek eladásának dinamikus növekedése az egész világon jellemző tendencia.

Magyarországi sajátosság, hogy az úgynevezett wellness élelmiszerek - a gabonapehely-termékek és sajtok ára az elmúlt években csökkenő tendenciát mutatott. A müzlik átlagos ára az ACNielsen adatai szerint a 2003 első negyedévében mért 319 forintról 2005 hasonló időszakában 314 forintra, a lyukacsos és félkemény sajtok ára a tavaly január-februári 1334 átlagárról 1248 forintra csökkent az idén. Az elmúlt időszakban az élelmiszeripari cégek ellen erősödő támadások miatt a szektorban működő vállalatok nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra és termékeik hirdetéseire.

A Weber Shandwick szerint a jövőben nagyobb felelősséget kell vállalniuk az élelmiszer-ipari vállalatoknak az elhízás problémájával kapcsolatban. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a felelősséget először a gyártókra hárították, ez azonban nem célravezető, mivel a probléma sokkal összetettebb annál, minthogy a fogyasztott étel mennyi kalóriát tartalmaz. Az ügy egyik megoldása lehetne egy uniós szabályozórendszer, mely a tagállamokban kötelezővé tenné a gyártóknak a felelősségteljesebb termékcímkézést. Például csak akkor lehetne egészségesként feltüntetni egy terméket, ha ez a megjelölés tudományosan alátámasztható.

Az Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetségének képviselője szerint a jövőben Magyarországon is várható, hogy az élelmiszer-ipari vállalatok felülvizsgálják termékpalettájukat, és az igényeknek megfelelően átalakítják azt. Marketingkommunikációs szempontból akár jól is járhatnak az élelmiszer-ipari cégek, hiszen az egészségesebb táplálkozás iránt megugró igény segíthet a nagyobb haszonnal értékesíthető, "alakkímélő" élelmiszerek eladásában.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!