Az úgynevezett egészséges élelmiszerek forgalma az egyéb élelmiszerek átlagánál jóval nagyobb mértékben emelkedett tavaly az ACNielsen piackutató vállalat felmérése szerint. A társaság úgy véli: az egészséges, valamint fiatalos élelmiszerek és italok a világ leggyorsabban növekvő termékcsoportja.
[ajanlo=229][igazitas=left/]A fogyasztókat világszerte érdeklik a fogyókúrával és az egészséggel kapcsolatos témák. Egy nemzetközi felmérés szerint az egészséges életmódot, valamint a súlycsökkentést hirdető élelmiszerek és italok tartoznak a világ leggyorsabban növekvő forgalmú termékei közé. A vásárlók elsősorban azon cégek termékeit keresik, amelyek egészséges és egyúttal finom élelmiszereket állítanak elő. A legnagyobb figyelem pedig azokra az egészségügyi területekre - elhízás, cukorbetegség elleni küzdelem - összpontosul, amelyeket a média is felkap.
Az élelmiszerfajták eladásának növekedési listája élén az olívaolaj áll, amelyből 53 százalékkal adtak el többet kiskereskedelmi forgalomban 2004-ben, mint egy évvel korábban. A szintén az egészséges étrend részét képező magvak és mogyorófélék értékesítése 30 százalékkal, a sajtok eladása 25, a tejdesszerteké 23 százalékkal volt magasabb tavaly, mint 2003-ban. A nemzetközi piackutató cég csaknem 60 országban végzett kiskereskedelmi kutatásai kimutatták, hogy a jó közérzetet szolgáló élelmiszerek eladásának dinamikus növekedése az egész világon jellemző tendencia.
Magyarországi sajátosság, hogy az úgynevezett wellness élelmiszerek - a gabonapehely-termékek és sajtok ára az elmúlt években csökkenő tendenciát mutatott. A müzlik átlagos ára az ACNielsen adatai szerint a 2003 első negyedévében mért 319 forintról 2005 hasonló időszakában 314 forintra, a lyukacsos és félkemény sajtok ára a tavaly január-februári 1334 átlagárról 1248 forintra csökkent az idén. Az elmúlt időszakban az élelmiszeripari cégek ellen erősödő támadások miatt a szektorban működő vállalatok nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra és termékeik hirdetéseire.
A Weber Shandwick szerint a jövőben nagyobb felelősséget kell vállalniuk az élelmiszer-ipari vállalatoknak az elhízás problémájával kapcsolatban. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a felelősséget először a gyártókra hárították, ez azonban nem célravezető, mivel a probléma sokkal összetettebb annál, minthogy a fogyasztott étel mennyi kalóriát tartalmaz. Az ügy egyik megoldása lehetne egy uniós szabályozórendszer, mely a tagállamokban kötelezővé tenné a gyártóknak a felelősségteljesebb termékcímkézést. Például csak akkor lehetne egészségesként feltüntetni egy terméket, ha ez a megjelölés tudományosan alátámasztható.
Az Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetségének képviselője szerint a jövőben Magyarországon is várható, hogy az élelmiszer-ipari vállalatok felülvizsgálják termékpalettájukat, és az igényeknek megfelelően átalakítják azt. Marketingkommunikációs szempontból akár jól is járhatnak az élelmiszer-ipari cégek, hiszen az egészségesebb táplálkozás iránt megugró igény segíthet a nagyobb haszonnal értékesíthető, "alakkímélő" élelmiszerek eladásában.
Menedzsment Fórum
Rákaptak a vevők az alakkímélő élelmiszerekre
Az úgynevezett egészséges élelmiszerek forgalma az egyéb élelmiszerek átlagánál jóval nagyobb mértékben emelkedett tavaly az ACNielsen piackutató vállalat felmérése szerint. A társaság úgy véli: az egészséges, valamint fiatalos élelmiszerek és italok a világ leggyorsabban növekvő termékcsoportja.