3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár kicsit késett az idei karácsonyi szezon, az idén sem maradnak el a nagy ünnepi akciók, vásárlócsalogató leárazások.

(Mfor-montázs)

Bár számos vállalat kereslet-csökkenéssel számol, a legtöbb helyen már novembertől megindult a szezonális termékek kihelyezése és ünnepi akciókból sem lesz hiány, sőt, mintha a nehéz gazdasági helyzetre tekintettel még több vásárlócsalogató praktikát vetnének be az idén a vállalkozások, amelyekkel végső soron mindenki jól járhat. Így sokan tartós árcsökkentéssel, hűségkuponokkal, míg mások a parkolási díjak mérséklésével próbálnak több fogyasztót szerezni.

A fogyasztói kereslet – akárcsak az idén - már a tavalyi évben az alacsonyabb árfekvésű termékek, a sajátmárkás árucikkek felé tolódott el, amely a hipermarketek és diszkontok eladásinak kedvez, tudtuk meg a Gfk Hungária piackutató cégtől.

Növekszik ezenkívül a szupermarketek forgalma is, amelyek kisebb számban a hipermarketektől, nagyobb számban a kisbolt-láncoktól hódítanak el vevőket.

Ünnepekkor több élelmiszer fogy 

A visszaesés leginkább az iparcikkek, tartós fogyasztási cikkek, így például elektrotechnikai termékek keresletét illetően számottevő, míg az élelmiszerek estén a forgalom várhatóan az idén sem marad el a karácsony táján szokásos mértéktől. A karácsonyi időszakban étellel, itallal ugyanis általában nem spórol a magyarok nagy többsége. Piackutatások szerint, a hazai vásárlók a karácsonyi, szilveszteri ünnepeken kívül húsvétkor és nyáron költenek legtöbbet élelmiszerre.

A szórakoztató elektronikai és fotó termékeket összefogó úgynevezett barna áruk szegmensét és a fehér árukat megvizsgálva azonban látszik, hogy már a tavalyi karácsony sem érte el értékesítési szempontból az egy évvel korábban mért szintet.
Bár a nagy karácsonyi hajtás a kisebb üzleteknél valamivel később kezdődött az idén, a nagyobbaknak ezzel ellentétes tapasztalatik vannak; a Tesco szerint például a vásárlók tudatosabbak, mint tavaly, és a tartós élelmiszereket már most megvásárolják, elaprózva a karácsonyi menüre fordított költségeket.

A SPAR üzletekben is nagyobb igény mutatkozik karácsony közeledtével a sütés-főzéssel
kapcsolatos élelmiszerekre, tudtuk meg Laber Zsuzsától, a cég kommunikációs vezetőjétől.

Eddigi tapasztalat alapján, a karácsonyi szezonban szinte minden termék kereslete megemelkedik, még akkor is, ha az ár esetleg egy kicsit magasabb. A korábbi években érezhető volt, hogy a vásárlók az év ezen periódusában kevésbé ár-érzékenyek, a drága termékek forgalma ilyenkor a legkiugróbb. „Idén is speciális karácsonyi ajánlatokkal várjuk vásárlóinkat, várhatóan jelenleg futó exkluzív vásárlói hűségakciónkat - Zwilling termékekkel - is nagy érdeklődés kíséri majd karácsony előtt, tette hozzá Laber Zsuzsa.

Megfontoltabban vásárolunk 

Ami a 2008-as ünnepi forgalmat illeti, Laber Zsuzsa szintén úgy nyilatkozott, hogy a tartós fogyasztási cikkek forgalmának visszaesése hosszabb ideje fennáll, így elképzelhető, hogy a családok átcsoportosítják karácsonyi kiadásaikat, az olcsóbb termékekre fókuszálva.

A barkács-áruházaknál a könnyen mozgatható dolgok mellett a "fajsúlyosabb" termékek is slágerré válhatnak. A Baumax tájékoztatása szerint a szerszámok forgalma ilyenkor jellemzően megnő, kapós lehet a kandalló, a wellness-zuhanykabin, de akár a kerti medence is.

Összességében elmondható tehát, hogy számottevő keresletcsökkenésre sem a kisebb, sem a nagyobb cégek nem számítanak 2008 karácsonyán, de az valószínű, hogy mindenki megfontoltabban fog vásárolni, és a korábbi évekhez képest többen vesznek igénybe részletfizetést.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!