2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aki még nem próbálta a december 10-től életbe lépett új menetrend szerinti Budapest-Marosvásárhely "nemzetközi" vonatot, el sem tudja képzelni, milyen lehet az. Förtelmes.

Ütemes tömeg (mfor.hu montázs)

Először is le van pukkanva, ami önmagában még nem számít kuriózumnak, hacsak azt nem nézzük, hogy külföldre megy. A vagonok nincsenek megszámozva, így jó esetben a kalauz vezeti nyomra az egymás szavába vágó türelmetlen utasokat, merre is keressék fülkéjüket.

A vonat előtt negyed órával a Keleti pályaudvar nagy kijelző táblájánál tömegesen állingálnak az emberek, lesve, ezúttal melyik vágányról szalad ki a gyors. "Tegnap a 6-osról indult, terjed el a hír", ezért a karácsonyi dulakodásban az átlagosnál is többen lökdösődnek az adott vágány körül. El lehet képzelni, milyen erők indulnak mozgásba, amikor kiderül: a 13-ról megy. Pár perccel indulás előtt! Bár azt hiszem senki le nem maradt róla, mert késéssel futott ki... (Személy szerint az volt az érzésem, hogy fél Budapest elérte, s rajta csüngött.)

A folyosón mellettem préselődő ember újságából olvasom, hogy az új menetrenddel a MÁV a gyorsabb és a kényelmesebb utazás feltételeit kívánja megteremteni. Elkap a röhögő görcs, de el is múlik a jókedvem, amikor egy áporodott figura a vagon hihetetlenül koszos oldalához présel. Körülnézek és azt látom, hogy legalább kétszer annyi jegyet adtak el erre a vonatra, mint ahány ülő és állóhely létezik.

[ajanlo=1311][igazitas=left/]Ami a legviccesebb az egészben: a nemzetközi jegyet váltók útja a határig semmiben sem különbözik attól, mintha egy személyvonaton döcögnének. A vonat iksz alkalommal megáll, hogy ledobja magáról a kocsik peremére keveredett népet, és újabb emberekkel szívja tele magát. Nem is beszélve arról, hogy az ülések számozása foghíjas, egy darab vécépapírt nem találni a mellékhelyiségben (bár lehet hamarabb kellett volna odamenni), az egészet pedig belengi a kosz és a budi szagának büdös keveréke.

Végül az egynapos út eredményeképp hullafáradtan befutunk Marosvásárhelyre. Az új menetrend életbe lépésével hivatalosan 2 órával több "csak" 11 óra volt az út. Valóban így lehet egy utazást kényelmesebbé és rövidebbé tenni?!

NaVa

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!