Az Intellioról Kópházi János ügyvezető igazgatót kérdeztük. -A cég története 2004-ben kezdődött, amikor egy analóg kamerákkal tapasztalatot szerzett csapat, úgy döntött, hogy - kihasználva a piac nyújtotta lehetőségeket - létrehoz egy vállalkozást, amely hazánkban az elsők között foglalkozik IP alapú kamerarendszerekkel.
Anyagi források hiányában kockázati tőkebefektető után néztünk, amely a Primus Capital személyében meg is érkezett. A gondosan kidolgozott üzleti terv elegendő garanciát nyújtott az üzleti angyalnak, hogy segítő kezet nyújtson, így 2005-ben megindulhatott a fejlesztés.
Megoldások minden területre
A biztonságtechnikai kamerarendszerek terén több csomagot dolgoztunk ki, amelyek lefedik a piac szinte teljes spektrumát. Létrehoztunk egy kiskereskedelmi csomagot, amely a boltokban, bevásárló központokban számlálja a boltba betérő vásárlókat, arról forgalmi riportot generál, figyelmeztet a hosszú sorok kialakulása esetén, vizsgálja a tömegképződést, és riasztást küld, ha futásra lesz figyelmes. A galéria- és képtárvédelmi csomagunk a festményeket, műalkotásokat figyeli, és elmozdulás esetén azonnal riaszt.
A közlekedési csomagunk közútkezelő cégek számára dolgoztuk ki, mely forgalmat számlál, átlagsebességet mér, kategorizálja a járműveket és figyelmeztet torlódás kialakulása esetén. Képes továbbá felismerni a járművek rendszámát, ami fontos feladat pl. automatikus beléptető rendszerek, vagy az autópálya matricák érvényességének ellenőrzésekor. A behatolás védelmi csomagunk képes az embereket automatikusan megkülönböztetni a járművektől, valamint - például - az állatoktól, így csak akkor generál riasztást, ha a kerítés körül ember járkál, de nem történik riasztás, ha teszem azt, egy kutya téved arra.
Díjak a szakmai kiállításokon
A nagyközönség előtt 2006-ban mutatkozott be az Intellio, az esseni biztonságtechnikai kiállításon. –Essenben az egyik legnagyobb konkurens cég, az Axis munkatársai szemlélték meg a rendszereinket, és csillogó szemmel kérdezték, hogy hány fős mérnökcsapat tervezte a kameráinkat. Mikor közöltük, hogy tízen voltunk –mondta Kópházi János, nem hittek nekünk, hiszen náluk ezeket a munkálatokat több száz fő végzi.
Még egy év kellett ahhoz, hogy különféle tesztek segítségével annyira megbízhatóakká váltak a termékeink, hogy piacra mertük dobni őket. A 2007. évi birminghami IFSEC kiállításon beválasztották egyik fejlesztésünket az öt leginnovatívabb biztonságtechnikai IP termék közé. Még ebben az évben két kiállításon vettünk részt Las Vegasban, az amerikai piacra lépés nyitányaként. Jelenleg már 18 országban vagyunk jelen Európában és Amerikában. Sőt biztonságtechnikai integrátor partnereinken és helyi nagykereskedőkön keresztül még Dubaiban is megtalálható az Intellio.
Sikeres projektek hazánkban és külföldön
Idén, év elején kezdődött meg a tényleges mennyiségi gyártás és értékesítés. Pillanatnyilag 15-20 mérnök dolgozik folyamatosan a rendszereinken, amelynek köszönhetően úgy tervezzük, hogy 2009-től a kockázati tőkebefektető segítsége nélkül, a saját lábunkon is meg tudunk állni.
Már most olyan referenciákat tudunk felmutatni, mint a szerbiai Olasz Kultúra Házának biztonsági kamerarendszere, vagy a fővárosi Corvinus Egyetem 40 kamerás tárgyvédelmi alkalmazása. Budapest-Hegyeshalom vonalon telepítettünk egy sötétben is látó kamerarendszert, amely a MÁV-nak nyújt segítséget a rézkábel tolvajok elleni harcban.
Az intelligens rendszer azonnal riasztja a területileg illetékes biztonsági őrt, ha mozgó embert észlel a sínek között. Nagy-Britanniában is jelen vagyunk egy igen figyelemreméltó projekttel. A Csalagúthoz vezető M20-as autópályára telepített 6 kamerás forgalomszámláló rendszerünket több pályázó cég közül választották ki.
Tálaljuk jól ötletünket
Nélkülözhetetlen a jó ötlet egy sikeres vállalkozáshoz, de ez csak az alap. Ha tőkebefektetőt hívunk segítségül, akkor a kezdeti stádiumban egy nagyon jó üzleti terv is szükséges. A projekteket minél gyorsabban piacképessé kell tenni, ehhez elengedhetetlen a jó marketing. Természetesen a szakmai tudás is fontos, de azt jól kell tálalni úgy, hogy nemzetközi szinten is eladható legyen. Talán a legfontosabb pedig az, hogy a megvalósult ötletünkhöz a különböző országokban helyi szinten lelkes és ügyes partnereket találjunk, akik rendelkeznek a helyi piaci ismeretekkel és kapcsolati tőkével.