189 850 eladott autóval és 17 százalékos növekedéssel zárta a Porsche a tavalyi évet. Talán nem meglepő, hogy a legnagyobb bővülést a kínai piacon tudták elérni és 76 darab híján behozták az Egyesült Államokat (46 931 eladott kocsi).
A számokhoz nagy mértékben hozzájárult kis terepjárójuk, a Macan áprilisi debütálása, melyből 45 ezer kelt el világszerte. A cég vezetője szerint ebből 34 ezret olyan emberek vettek meg, akiknek még soha nem volt Porschéjuk és korábban BMW-t, Mercedest, vagy más prémium kocsit vezettek.
szerk.: bár a cég vezetője ezt így nem nevesítette, de vélhetően a kis Porsche a cégcsoporton belül az Audit kannibalizálta, amely a Q5-ös SUV-ot kínálja abban a ligában, amelyben a Macan is játszik, és amely kocsi már nem a legfiatalabb.
A Macan sikere egyébként az eredményezte, hogy a korábban kizárólag sportkocsik gyártásával foglalkozó Porsche eladásainak több, mint kétharmadát a terepjárók adják. A Macan nagy testvére a Cayenne szintén elég népszerű. A már ikonná vált 911-es modellből 30 ezer talált gazdára.
A számok tükrében talán nem meglepő, hogy az idén a cég megcélozta a 200 ezres eladási számot, amihez elég lenne 5,3 százalékkal növekednie.
mfor.hu