3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tegnapi hetven után ma már "csak" 14 BKV-buszjárat közlekedik ritkábban a menedzsment és a szakszervezetek közötti tárgyalások eredménytelensége miatt.

A BKV szerda reggel fél kilenckor kiadott tájékoztatása szerint a 7-es 4-5 helyett 8, a 7E 4 helyett 7-12, a 173-as 5 helyett 5-10, a 173E 4 helyett 4-8 percenként jár, emellett ritkábban közlekedik a 9-es, 15-ös, a 16-os, a 112-es, a 212-es, a 136E, a 85-ös, a 282E, a 67-es és a 94E is. A közlekedési társaság szerint a többi járatnál jelentéktelen csúszások előfordulhatnak, de azok alapvetően tartják a menetrendet.

Szupercsoportok a BKV-nál

A BKV tegnap este bejelentette: úgynevezett szuper kontroll csoportokat hoz létre azzal a céllal, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban véget vessen a közlekedési káosznak.

Ezek feladata lesz az autóbuszok műszaki állapotának felmérése a forgalomba kiálláskor, majd annak összehasonlítása a garázsba álláskor tapasztalható állapottal. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.

A csoportok tagjai forgalmi, műszaki, jogi és humán szakemberek, akik az indokolatlan szolgálat-megtagadás vagy egyéb mulasztás esetén azonnali elbocsátásról is dönthetnek. A BKV közel 200 főt vezényel át ideiglenesen ezekbe a feladatkörökbe.

A cég eltökélt szándéka, "hogy az utasokat mentesítse a munkáltató és munkavállalók között kialakult konfliktushelyzet hatásaitól, felszámolja a kellemetlen következményeket, és gátat szabjon a közösségi közlekedés ellehetetlenítésének" - áll a közleményben.

A buszok negyede garázsban maradt

Mint arról beszámoltunk, hétfő után kedden is folytatódott "a buszmizéria" a BKV-nál: tegnap 270 autóbusszal kevesebb jármű indult el a szükségesnél, minden negyedik busz a garázsban maradt. Helyszíni beszámolók szerint emiatt hatalmas tömeg torlódott fel a megállókban, sok járatra nem lehetett felférni.

A kimaradások és késések hátterében a menedzsment és a munkavállalók közötti bérvita áll. A felek ugyanis nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt - nyilatkozták akkor szakszervezeti vezetők - olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak: borulhat a teljes menetrend is.

A BKV szerint dolgozói a kollektív szerződés megszűnését követően is rendelkeznek érvényes munkaszerződéssel, amely tartalmazza a munkaviszony legfontosabb elemeit, így a cég szerint erre hivatkozva nem lehet befolyásolni a közösségi közlekedés színvonalát.

A megállapodás hiánya miatt a szakszervezetek január 12-től határozatlan idejű sztrájkot hirdettek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!