A BKV szerda reggel fél kilenckor kiadott tájékoztatása szerint a 7-es 4-5 helyett 8, a 7E 4 helyett 7-12, a 173-as 5 helyett 5-10, a 173E 4 helyett 4-8 percenként jár, emellett ritkábban közlekedik a 9-es, 15-ös, a 16-os, a 112-es, a 212-es, a 136E, a 85-ös, a 282E, a 67-es és a 94E is. A közlekedési társaság szerint a többi járatnál jelentéktelen csúszások előfordulhatnak, de azok alapvetően tartják a menetrendet.
Szupercsoportok a BKV-nál
A BKV tegnap este bejelentette: úgynevezett szuper kontroll csoportokat hoz létre azzal a céllal, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban véget vessen a közlekedési káosznak.
Ezek feladata lesz az autóbuszok műszaki állapotának felmérése a forgalomba kiálláskor, majd annak összehasonlítása a garázsba álláskor tapasztalható állapottal. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.
A csoportok tagjai forgalmi, műszaki, jogi és humán szakemberek, akik az indokolatlan szolgálat-megtagadás vagy egyéb mulasztás esetén azonnali elbocsátásról is dönthetnek. A BKV közel 200 főt vezényel át ideiglenesen ezekbe a feladatkörökbe.
A cég eltökélt szándéka, "hogy az utasokat mentesítse a munkáltató és munkavállalók között kialakult konfliktushelyzet hatásaitól, felszámolja a kellemetlen következményeket, és gátat szabjon a közösségi közlekedés ellehetetlenítésének" - áll a közleményben.
A buszok negyede garázsban maradt
Mint arról beszámoltunk, hétfő után kedden is folytatódott "a buszmizéria" a BKV-nál: tegnap 270 autóbusszal kevesebb jármű indult el a szükségesnél, minden negyedik busz a garázsban maradt. Helyszíni beszámolók szerint emiatt hatalmas tömeg torlódott fel a megállókban, sok járatra nem lehetett felférni.
A kimaradások és késések hátterében a menedzsment és a munkavállalók közötti bérvita áll. A felek ugyanis nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt - nyilatkozták akkor szakszervezeti vezetők - olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak: borulhat a teljes menetrend is.
A BKV szerint dolgozói a kollektív szerződés megszűnését követően is rendelkeznek érvényes munkaszerződéssel, amely tartalmazza a munkaviszony legfontosabb elemeit, így a cég szerint erre hivatkozva nem lehet befolyásolni a közösségi közlekedés színvonalát.
A megállapodás hiánya miatt a szakszervezetek január 12-től határozatlan idejű sztrájkot hirdettek.
Menedzsment Fórum