2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt tizenkét hónapban értékben 5 százalékkal emelkedett az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása, miközben az országban eladott teljes élelmiszermennyiséget nézve 2011. február és 2012. január között a mennyiség változatlan maradt az előző év hasonló időszakhoz viszonyítva - közölte a Nielsen csütörtökön.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport éves forgalma ebben az időszakban meghaladta az 1350 milliárd forintot.

Az értéket tekintve kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmában.

Értékben és mennyiségben is többet adtak el a boltok például húskészítményből, sörből, szénsavas üdítőitalból, táblás csokoládéból és jégkrémből.

A különböző bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1-1 százalékponttal nőtt, 34, illetve 10 százalékra. Ugyanígy 1-1 százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2.500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze, 30 és 18 százalékra.

A közlemény idézi Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetőjét, aki regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: az átlagos 5 százalék felett bővült az élelmiszerüzletek bevétele az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben, 9, 8, illetve 6 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti régió mutatója plusz 4 százalék.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!