Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Persze lehet, hogy véletlen egybeesés az egész.

Aligha volt vasárnap este és éjjel Magyarországon olyan, MÁV-hoz akármilyen szállal kötődő ember, akinek az anyukája ne kapott volna heves és múlhatatlannak tűnő csuklásrohamot.

A Székesfehérvár és Budapest közötti vasútvonalon ugyanis augusztus 27-én másfél-két órás késésekkel vonaglottak végig a vonatok, mert Nagytétény és Tárnok között meghibásodott egy soropó, és javítani kellett, a fehérvári állomás pedig nem tudta fogadni az érkező szerelvényeket. Közben az utastájékoztatás sem volt a topon, többször is olyanokat mondtak be a 30+ fokos kocsikban egyre hisztérikusabbra fővő embereknek, hogy a vonat "ismeretlen ideig" vesztegel majd ott, ahol éppen meg kellett állnia. A MÁV-Start online térképe szerint egyes vonalakon akár 140 perces késések is összejöhettek, voltak szerelvények, melyek a kritikus helyzet miatt nem is az eredeti uticéljukon kötöttek ki végül, Székesfehérváron pedig késő éjjel az elérhető vécéktől és a vészmegoldás-vonatoktól is megfosztott várakozók már azt fontolgatták, hogy a peronon könnyítenek magukon, mert nincs más lehetőség. MÁV-apokalipszis csapott le az országra, ez nem vitás.

Talán ennek is köszönhető az a fejlemény, hogy másnap, azaz ma, hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy a magyar kormány

2020-ig 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút korszerűsítését.

Ez nem új infó, Mosóczi László már márciusban bejelentette, hogy lesz egy ilyen program, de a szakember most látta elérkezettnek az időt arra, hogy emlékeztesse a nyájas utazóközönséget.

Mosóczi egyébként a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz pályaépítési és biztosítóberendezési munkáinak alapkőletételén, a hajdúszoboszlói vasútállomáson mondta ezt el, aztán még kiemelkedő jelentőségűnek is nevezte a 100-as vasúti pálya, a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal felújítását. Pedig nem ez lenne a kiemelkedő jelentőségű, hanem az, ha egyszer tényleg sikerülne működöképessé, kulturálttá, urambocsá európai színvonalúvá varázsolni a Magyar Államvasutak szolgáltatásait. És akkor nem lehetnének ilyenek. És valószínűleg az olyasmiket is gördülékenyebben és normálisabban lehetne kezelni, mint amilyen a vasárnap esti katasztrófa volt.

via MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.