2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Persze lehet, hogy véletlen egybeesés az egész.

Aligha volt vasárnap este és éjjel Magyarországon olyan, MÁV-hoz akármilyen szállal kötődő ember, akinek az anyukája ne kapott volna heves és múlhatatlannak tűnő csuklásrohamot.

A Székesfehérvár és Budapest közötti vasútvonalon ugyanis augusztus 27-én másfél-két órás késésekkel vonaglottak végig a vonatok, mert Nagytétény és Tárnok között meghibásodott egy soropó, és javítani kellett, a fehérvári állomás pedig nem tudta fogadni az érkező szerelvényeket. Közben az utastájékoztatás sem volt a topon, többször is olyanokat mondtak be a 30+ fokos kocsikban egyre hisztérikusabbra fővő embereknek, hogy a vonat "ismeretlen ideig" vesztegel majd ott, ahol éppen meg kellett állnia. A MÁV-Start online térképe szerint egyes vonalakon akár 140 perces késések is összejöhettek, voltak szerelvények, melyek a kritikus helyzet miatt nem is az eredeti uticéljukon kötöttek ki végül, Székesfehérváron pedig késő éjjel az elérhető vécéktől és a vészmegoldás-vonatoktól is megfosztott várakozók már azt fontolgatták, hogy a peronon könnyítenek magukon, mert nincs más lehetőség. MÁV-apokalipszis csapott le az országra, ez nem vitás.

Talán ennek is köszönhető az a fejlemény, hogy másnap, azaz ma, hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy a magyar kormány

2020-ig 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút korszerűsítését.

Ez nem új infó, Mosóczi László már márciusban bejelentette, hogy lesz egy ilyen program, de a szakember most látta elérkezettnek az időt arra, hogy emlékeztesse a nyájas utazóközönséget.

Mosóczi egyébként a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz pályaépítési és biztosítóberendezési munkáinak alapkőletételén, a hajdúszoboszlói vasútállomáson mondta ezt el, aztán még kiemelkedő jelentőségűnek is nevezte a 100-as vasúti pálya, a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal felújítását. Pedig nem ez lenne a kiemelkedő jelentőségű, hanem az, ha egyszer tényleg sikerülne működöképessé, kulturálttá, urambocsá európai színvonalúvá varázsolni a Magyar Államvasutak szolgáltatásait. És akkor nem lehetnének ilyenek. És valószínűleg az olyasmiket is gördülékenyebben és normálisabban lehetne kezelni, mint amilyen a vasárnap esti katasztrófa volt.

via MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!