Aligha volt vasárnap este és éjjel Magyarországon olyan, MÁV-hoz akármilyen szállal kötődő ember, akinek az anyukája ne kapott volna heves és múlhatatlannak tűnő csuklásrohamot.
A Székesfehérvár és Budapest közötti vasútvonalon ugyanis augusztus 27-én másfél-két órás késésekkel vonaglottak végig a vonatok, mert Nagytétény és Tárnok között meghibásodott egy soropó, és javítani kellett, a fehérvári állomás pedig nem tudta fogadni az érkező szerelvényeket. Közben az utastájékoztatás sem volt a topon, többször is olyanokat mondtak be a 30+ fokos kocsikban egyre hisztérikusabbra fővő embereknek, hogy a vonat "ismeretlen ideig" vesztegel majd ott, ahol éppen meg kellett állnia. A MÁV-Start online térképe szerint egyes vonalakon akár 140 perces késések is összejöhettek, voltak szerelvények, melyek a kritikus helyzet miatt nem is az eredeti uticéljukon kötöttek ki végül, Székesfehérváron pedig késő éjjel az elérhető vécéktől és a vészmegoldás-vonatoktól is megfosztott várakozók már azt fontolgatták, hogy a peronon könnyítenek magukon, mert nincs más lehetőség. MÁV-apokalipszis csapott le az országra, ez nem vitás.
Talán ennek is köszönhető az a fejlemény, hogy másnap, azaz ma, hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy a magyar kormány
2020-ig 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút korszerűsítését.
Ez nem új infó, Mosóczi László már márciusban bejelentette, hogy lesz egy ilyen program, de a szakember most látta elérkezettnek az időt arra, hogy emlékeztesse a nyájas utazóközönséget.
Mosóczi egyébként a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz pályaépítési és biztosítóberendezési munkáinak alapkőletételén, a hajdúszoboszlói vasútállomáson mondta ezt el, aztán még kiemelkedő jelentőségűnek is nevezte a 100-as vasúti pálya, a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal felújítását. Pedig nem ez lenne a kiemelkedő jelentőségű, hanem az, ha egyszer tényleg sikerülne működöképessé, kulturálttá, urambocsá európai színvonalúvá varázsolni a Magyar Államvasutak szolgáltatásait. És akkor nem lehetnének ilyenek. És valószínűleg az olyasmiket is gördülékenyebben és normálisabban lehetne kezelni, mint amilyen a vasárnap esti katasztrófa volt.
via MTI