A vállalat 2022-ben 4849 alkalmazottal készített reprezentatív felmérése azt mutatta, hogy 86 százalékuk megfelelő tiszteletet és elismerést érzett a főnökeik részéről, míg 4 százalék volt azok aránya, akik kifejezetten úgy érezték, nem kapják meg a megfelelő tiszteletet. Ez első látásra nem hangzik soknak, a gyakorlatban azonban azt jelenti, hogy minden 25. munkavállaló úgy érzi, nem tisztelik, nem becsülik meg. Nehéz elképzelni, hogy azok az emberek, akik így érzik magukat, képesek a legjobb munkájukat végezni, vagy kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket. A cég alapítói a Harvard üzleti szaklapjának, a HBR-nek írt szakcikkükben azoknak a vezetőknek tettek javaslatokat, akik szeretnének ezen változtatni.
A sokszínűség értékelése
A szakemberek által egyik leggyakrabban kapott visszajelzés a felmérés során az volt, hogy azok a munkavállalók, akik nem érezték úgy, hogy megbecsülik őket, nehéznek találták a beilleszkedést. Ezért fontos, hogy a tisztelet megalapozásához amellett, hogy az új kollégák felvételénél is szerepet kap a sokszínűség promotálása, a menedzsmentnek a mindennapi munkafolyamat során is biztosítania kell a kollégákat arról, hogy értékeli a diverzitást.
A személyes problémák és aggodalmak kezelése
A munkahelyi mindennapok nem a magánéleti kérdésekről szólnak alapvetően, ugyanakkor fontos, hogy a vezetők fenntartsanak egy bizonyos fokú ismertséget. Bár az egyértelmű, hogy a főnök nem lehet mindig ott, és nem foghatja mindenkinek a kezét, fontos, hogy éreztesse a kollégákkal, hogy kényes kérdésekben, vagy problémákkal is fordulhatnak hozzá, akár tudja őket támogatni is azok megoldásában is.
Sokszor egy egyszerű kérdés, mint a „hogy vagy, minden rendben?” is segíthet abban, hogy az alkalmazottak úgy érezzék – igen, a főnököm tényleg megbecsül engem.
Konfliktuskezelés
Akár két dolgozó konfliktusa is képes negatívan befolyásolni az egész csapat energiáját. A szakemberek szerint túlságosan gyakori probléma, hogy amikor a vezető észreveszi a kollégák közötti konfliktust, megfogadja, hogy nem avatkozik be, de aztán nem alkalmazza következetesen ezt a megközelítést.
A szelektív béketeremtés bizonytalanságot szül, ezért sokkal jobb, hogyha a főnök gyorsan és készségesen vesz részt a problémák kezelésében, segítve azok orvoslását, mielőtt nagyobb károkat okoznak.
A munka és a magánélet egyensúlyának biztosítása
Amikor az eredmények fontosabbá válnak, mint azok az emberek, akik az elérésükért dolgoznak, a munkavállalók könnyen úgy érzik majd, hogy nem tisztelik őket – figyelmeztetnek a Zenger/Foreman szakértői.
Az igazán jó vezetők ezért egyensúlyt teremtenek az elvégzett feladatok és a dolgozók igényei között, és olyan céges kultúrát alakítanak ki, amely támogatja a munka és a magánélet jobb egyensúlyát, és ahol például nem kell tartania a dolgozóknak attól, mi lesz a munkahelyükkel, ha beteget jelentenek, vagy mentális nehézségekkel küzdenek.
Más nézőpontok elismerése
Egy másik személy véleményének kikérése és meghallgatása a tisztelet egy formája – nincs ez máshogy a munkahelyeken sem. Amikor egy vezető hajlandó meghallgatni különböző, a sajátjától is eltérő nézőpontokat, és végig is gondolja, sőt akár elfogadja ezeket, ezzel is azt mutatja, hogy értékeli és tiszteli kollégáit.